52 گروه هنری و سیاه چادر در شانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین به اجرای برنامه می پردازند

ساوری گفت: 27 گروه سیاه چادر و 25 گروه هنری در قالب اجرای موسیقی آیین های سنتی از 15 استان کشور در شانزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین حضور دارند و به اجرای برنامه می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمدجواد ساوری امروز (یکشنبه ۲۸ آبان) در نشست خبری شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین در استان گلستان، گفت: این جشنواره از (۲۹ آبان تا ۳ آذر) به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی استان گلستان در گرگان برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: این جشنواره در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی و غیره با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره، ۲۷ گروه سیاه چادر و ۲۵ گروه هنری در قالب اجرای موسیقی آیین های سنتی از ۱۵ استان کشور حضور دارند و به اجرای برنامه می پردازند.

ساوری از حضور هشت مزرعه گردشگری و برپایی نمایشگاه صنایع دستی با حضور ۳۱ استان و غرفه های صنایع دستی خارجی افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان با حضور ۳۵۰ هنرمند در شانزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین خبر داد و گفت: غذاهای سنتی در ۲۰ غرفه و نمایشگاه سوغات سراسر کشور در ۷۷ غرفه عرضه می شوند.

وی افزود: پنج خواننده برتر ملی در هر روز این جشنواره به اجرای برنامه می پردازند و یک استیج مجزا در محوطه روستایی عشایری به اجرای برنامه های هنری خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: برگزاری سه نشست پژوهشی با محوریت جزیره آشوراده و دیوار گرگان و بافت تاریخی از دیگر بخش های این جشنواره است.

وی همچنین گفت: از سفرای کشورهای همسایه نیز برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.

کد خبر 1734438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha