قصه های قرآنی به منظور هدایت و تربیت انسان ها بیان شده است

فلاح با اشاره به اهمیت قصه گویی و ترویج آن در جامعه به قصه های قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: قصه های قرآنی به منظور هدایت و تربیت انسان ها بیان شده است.  

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرهاد فلاح، امروز دوشنبه (۲۹ آبان) در آیین اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان مرکزی، ضمن تقدیر از استقبال گسترده اقشار مختلف از جشنواره قصه گویی، گفت: این جشنواره امسال به نام شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده که به برکت نام ایشان بیش از ۱۷ هزار نفر در آن شرکت کردند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوره مچنین از حضور ۳۵۰ شرکت کننده از کشورهای مختلف در این جشنواره خبر داد و افزود: ظرف یک ماه آینده بخش ملی و بین المللی برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه ایران و سوئد پیشتاز برگزاری جشنواره قصه‌گویی در دنیا هستند، ادامه داد: امیدواریم شاهد رشد و بالندگی جشنواره قصه گویی در کشور باشیم.

رئیس بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کشور در ادامه به وجود ۲۸۶ قصه در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قصه های قرآنی به منظور هدایت و تربیت انسان‌ها بیان شده اند چرا که سخت ترین کار در هستی، هدایت و تربیت انسان‌هاست.  

وی در بخش دیگری از سخنانش قصه را پایه همه هنرها و محتواها دانست و ادامه داد: از قصه است که داستان، رمان، فیلمنامه، تابلو هنری و مجسمه ساخته می‌شود و اگر قصه‌ای وجود نداشته باشد هنرهای دیگر نیز شکل نمی‌گیرند.

 معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور همچنین به ثبت ملی قصه و قصه‌گویی ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم تا آن‌ را ثبت جهانی کنیم.

رئیس بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کشور به دوری همگان از قصه و قصه گویی و گرایش به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: خصوصیت تکنولوژی، سرعت است و سرعت باعث کم شدن تمرکز و دقت بچه‌ها می شود و ما امیدواریم بتوانیم قصه را عمومی و فراگیر و به خانه‌ها، عرصه تربیتی و مدارس برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه قصه امکان ارتقاء تمرکز و الگو دهی به بچه‌ها را دارد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم، افزود: آموزش و پرورش و معلمان می توانند از این هنر اصیل و ارزشمند بیش از پیش بهره بگیرند.  

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ادامه داد: یکی از کاندیداهای برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی، استان مرکزی بود که این مهم نشان دهنده توجه مسئولین استان مرکزی نسبت به این موضوع است.

فلاح افزایش ضریب رسانه در حوزه قصه‌گویی را ضروری دانست و گفت: تمام بخش‌های جشنواره امسال از شبکه ملی پخش خواهد شد و شبکه نهال و پویا برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه در شب یلدا پخش زنده جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را از شبکه یک سیما خواهیم داشت، گفت: همچنین در حال برنامه ریزی برای تولید برنامه‌های قصه گویی از عید نوروز تا پایان تابستان از شبکه‌های صداوسیما هستیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به اینکه استان مرکزی مهد مفاخر و علما و اندیشمندان زیادی است، گفت: قصه گویی جهت معرفی شخصیت‌ها و مفاخر بزرگ استان مرکزی همچون امام خمینی(ره) باید توسط استان مرکزی انجام شود تا کودکان و نوجوانان با فضای زندگی ایشان آشنا شوند.

کد خبر 1734683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha