فرهنگ ملی با بهره‌گیری از زبان ادبیات و هنر حفظ شود

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه دشمنان ایران اسلامی به دنبال تغییر زبان و ادبیات ما هستند، گفت: فرهنگ این مرز و بوم با بهره‌گیری از زبان هنر و ادبیات حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی امروز(دوشنبه، ۲۹ آبان) در آیین اختتامیه مسابقه پیامکی «خون نامه لاله‌ها» که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد، اظهارکرد: دین، تاریخ و فرهنگ ما الفت و  انسی دیرینه با کتاب و کتابخوانی دارد.

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه در دین مبین اسلام کتاب و کتابخوانی جایگاه ارزشمند دارد، افزود: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه باید ترویج داده شود چرا که ترویج آن موجب افزایش دانایی و قدرت تحلیل امور و مسائل می‌شود.

فرهنگ ملی با بهره‌گیری از زبان ادبیات و هنر حفظ شود

وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران اسلامی به دنبال تغییر زبان و ادبیات ما هستند بر لزوم حفظ فرهنگ این مرز و بوم با بهره‌گیری از زبان هنر و ادبیات تاکید کرد.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه دشمنان فرهنگ غلط را برای مردم به ویژه جوانان القاء می‌کنند و به دنبال این هستند آنها را از هویت خود جدا کنند، گفت: باید با کمک شعر، کتاب و ادبیات مفاهیم و حقایق والای خود را ترویج دهیم تا دشمنان در رسیدن به اهداف خود ناکام بمانند.

فرهنگ ملی با بهره‌گیری از زبان ادبیات و هنر حفظ شود

سید حسن هاشمی نیز در این آیین با تبریک هفته کتاب، اظهارکرد: بندر آستارا دارای ۴ باب کتابخانه عمومی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا با بیان‌اینکه اولین کتابخانه استان گیلان در سال ۱۳۰۲ در در این شهرستان به همت خیرین ساخته شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: این نشان از فرهنگ بالای مردم بندر آستارا دارد.

هاشمی از مردم دعوت کرد در کتابخانه‌های شهرستان آستارا عضو شده و از منابع و کتاب‌هایی که در کتابخانه‌ها وجود دارد، استفاده کنند.

فرهنگ ملی با بهره‌گیری از زبان ادبیات و هنر حفظ شود

یوسف هدایتی نیز در این آیین هفته کتاب را تبریک گفت و افزود: مسابقه پیامکی جمله‌نویسی با محوریت حمایت از کودکان مظلوم غزه برگزار شد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان بندر آستارا با بیان‌اینکه مسابقه پیامکی جمله‌نویسی «خون‌نامه لاله‌ها» در بخش‌های کودک، نوجوان و جوان برگزار شد، تصریح‌کرد: ۱۵۰ اثر در قالب این مسابقه پیامکی به دست ما رسید که از بین آنها ۱۱ اثر را داوران حائز تقدیر شناخته شد که برندگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

فرهنگ ملی با بهره‌گیری از زبان ادبیات و هنر حفظ شود

هدایتی با اشاره به اینکه سجاد قربانی، سوگل گیاهکار، روژین بهره‌بر، احلا امیدی، ستایش لطیف‌نیا، محدثه کشتچی‌مقدم، نازنین زهرا قابل، آیلین پوربهرامی، یاسمین منشی‌نژاد، مهنا عینی‌نیا و سید بابک سیدین‌اصل در مسابقه پیامکی «خون‌نامه لاله‌ها» حائر مقام برتر شدند، گفت: این مسابقه  به همت کانون بسیج هنرمندان آستارا و با مشارکت اداره کتابخانه‌های عمومی،   فرمانداری، شهرداری، اداره آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی برگزار شد.

گفتنی است، در پایان این آیین کتابداران شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت هفته کتاب تجلیل و قدردانی شدند.

کد خبر 1734684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha