برپایی مراسم سوگواری ایام فاطمیه اول در دو هزار امامزاده و بقعه کشور

حجت الاسلام نوروزپور از برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه اول در دو هزار بقعه و امامزاده شاخص کشور خبر داد و گفت: سخنرانی، عزاداری و تبیین سیره و شخصیت حضرت فاطمه(س) از جمله برنامه های تدارک دیده شده در این اماکن مقدس است.

حجت الاسلام «محمد نوروزپور»، در گفت و گو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان از برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه اول در بقعه ها و امامزاده های شاخص کشور خبر داد و گفت: در قالب این ویژه برنامه عزاداری و سخنرانی به منظور آشنا کردن مردم با سیره و شخصیت حضرت فاطمه(س) برگزار می شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این مراسم عزاداری در دو هزار مسجد و امامزاده سراسر کشور برپا می شود، افزود: مراسم عزاداری فاطمیه اول از دوم تا ششم آذر(۱۳ جمادی الاول) در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی افزود: ویژه برنامه« یاس نبوی» هم در ایام فاطمیه دوم در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود و تلاش می کنیم  که در قالب این ویژه برنامه خیمه های معرفت، نمایشگاه های فرهنگی برپا و کتاب هایی که درباره حضرت فاطمه(س) تالیف شده و همچنین محصولات فرهنگی و نرم افزارهای مرتبط با آن حضرت(س) به زائرین امامزادگان و بقاع متبرکه عرضه شود.

 حجت الاسلام نوروزپور تصریح کرد: برپایی غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه، حضور روحانی و اقامه نماز جماعت و برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و همچنین پاسخ به شبهات از دیگر برنامه‌ های پیش‌ بینی شده در طرح یاس نبوی است.

کد خبر 1735414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha