اولین کتابخانه سیار استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد

اولین کتابخانه سیار سیستان و بلوچستان با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در ایرانشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، اولین کتابخانه سیار سیستان و بلوچستان با حضور حجت الاسلام مهدی پودینه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در ایرانشهر افتتاح شد.    

حامد زارعی در حاشیه این مراسم بیان داشت:با توجه به بعد مسافت استان، رساندن کتاب به همه روستاها دشوار  است و این امر وظیفه مارا سنگین تر می کند.

وی بردن امکانات و منابع کتابخانه به روستا ها را یکی از اهداف اصلی راه اندازی  کتابخانه سیار عنوان کرد و گفت: این کتابخانه با همکاری دبیر خانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های عمومی استان راه اندازی شده است.

زارعی افزود: از سوی دبیر خانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مبلغ ۴۰۰۰میلیون ریال برای تهیه خودرو تخصیص یافت و از سوی نهاد کتابخانه های عمومی نیز مبلغ ۳۵۰میلیون ریال برای فضا سازی و تکمیل آن هزینه گردیده است ضمن اینکه ۳۲۵میلیون ریال نیز از اعتبارات ابلاغی شبرای خرید تجهیزات آن هزینه گردیده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان منابع موجود در این کتابخانه را ۷۰۰جلد عنوان کرد. وگفت این کتابخانه طبق برنامه پیش بینی شده هر روز در دوروستا مستقر و به ارائه خدمت به علاقمندان خواهد پرداخت.

گفتنی است  این کتابخانه  در روزهای شنبه هر هفته  در روستای چاه جمال، یکشنبه روستاهای سرزه و علی آباد، دوشنبه در روستای های رسول آباد و شهر دراز  ودر روز سه شنبه در روستا های کورکلکیان وکلینیک تاج محمد خانی و چهار شنبه هر هفته در روستاهای شمس آباد سرهنگ و کلینیک حسن خانی به ارائه خدمت به مردم خواهد پرداخت.

کد خبر 1735428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha