شتاب گیری طرح فرهنگی یاری زندگی در خراسان‌جنوبی 

طالبی طرح یاری گران زندگی را یک طرح فرهنگی و اثرگذار در حوزه درمان معتادان عنوان کرد و گفت: ۳۳۰ روستای استان در طرح یاریگران زندگی شناسایی شدند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  سید محمدرضا طالبی امروز (۴ آذر ) در سومین جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی و کمیته استانی یاریگران زندگی در روستا اظهار داشت: این جلسه با دو محور "مجمع خیرین برای توسعه مشارکت های خیرین در راستای اقدامات مقابله ای اعتیاد و طرح فرهنگی یاریگران زندگی" در روستا برگزار شده است.

طالبی با بیان اینکه اگر از خیرین در بازدیدها دعوت به عمل آید، این قشر در حوزه کمک به بهبودیافتگان مواد مخدر مشارکت خوبی خواهند داشت، افزود: مجمع خیرین توسعه مشارکت ها در دی ماه امسال راه اندازی خواهد شد تا مباحث اشتغال و تسهیلات بهبودیافتگان در آن دنبال شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی طرح یاریگران زندگی را طرحی فرهنگی عنوان کرد که اگر در زمان خودش به درستی انجام شود از طرح های سلبی نتایج بیشتری در حوزه اعتیاد خواهد داشت. 


وی با بیان اینکه طرح یاریگران زندگی در روستاهای با آلودگی بیشتر به مواد مخدر در راستای آموزش و ایجاد نشاط اجرا می شود، گفت: در این طرح  معتادان در راستای درمان و اشتغال هدایت می شوند.

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: در این طرح هر سال ۳۰ درصد از کل جامعه روستایی شناسایی و تحت پوشش قرار می گیرند، اما این طرح در استان خراسان جنوبی شتاب گرفته و ۲۵۰ روستای شناسایی شده به ۳۳۰ روستا افزایش یافته است. 

به گفته طالبی در حوزه اجرا باید کمیته بی طرف ارزیابی و اقدامات رصد شود تا ببینیم چند نفر در این طرح متقاعد و اعتیاد را ترک کرده اند لذا بازخورد طرح یاریگران باید گرفته شود تا به سمت اقداماتی برویم که نتیجه بخش باشد.

وی با اشاره به فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۵ بهبودیافته، گفت: موضوع اشتغال این قشر باید فراهم شود تا بهبودیافتگان به بهانه بیکاری به دنبال استعمال مواد مخدر نروند.

وی خواستار نظارت بعد از پرداخت تسهیلات به بهبود یافتگان شد و افزود: تسهیلات پرداختی باید در راستای شغل مورد نظر هزینه شود چراکه دولت هزینه زیادی برای ترک اعتیاد معتادین در کمپ ها دارد لذا باید نظارت در  پرداخت ها بیشتر تقویت شود.

طالبی در پایان پرداخت تسهیلات کارفرمایی را موثر تر از تسهیلات خویش فرمایی در حوزه اشتغال بهبودیافته عنوان کرد.

کد خبر 1735528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha