آغاز به کار قرارگاه دائمی اربعین حسینی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند

طی آئینی با حضور دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشورقرارگاه دائمی اربعین حسینی مناطق آزاد کشور، در منطقه آزاد اروند افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، طی آئینی عصر امروز (سه‌شنبه ۷ آذرماه) با حضور «حجت‌الله عبدالملکی» دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، ائمه جمعه و فرماندهان نواحی بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آبادان و خرمشهر و جمعی از مسئولان این دو شهرستان، قرارگاه دائمی اربعین حسینی مناطق آزاد کشور به دبیری منطقه آزاد اروند افتتاح و راه اندازی شد و از امروز کار خود را رسما آغاز کرد.

در آئین «علی زارعی» ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و همدلی که میان بخش‌های مختلف در منطقه آزاد اروند نمود یافت، یک اربعین باشکوه به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار شد و این خطه، میزبان خیل عظیمی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) بود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: هر ساله در همه مناطق آزاد کشور برای مراسم اربعین حسینی هزینه‌های خوبی صورت می‌گیرد و در کنار مأموریت اصلی مناطق آزاد که فعالیت‌های اقتصادی است، در حیطه مسائل فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های متناسب به نیاز جامعه انجام می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه آزاد اروند در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار گرفته است، با تدبیری که از سوی مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور صورت گرفت، مقرر شد تا دبیرخانه قرارگاه دائمی اربعین حسینی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند تشکیل شود و یک هم‌گرایی و هماهنگی میان مناطق آزاد کشور با محوریت منطقه آزاد کشور انجام پذیرد تا فعالیت‌های این حیطه با دقت بیشتر و آینده‌نگری و برنامه بهتری صورت پذیرد.

زارعی، یادآور شد: این قرارگاه امروز کار خود را رسماً آغاز و فعالیت مربوط به اربعین حسینی به صورت متمرکز در این منطقه شروع خواهد شد. ان‌شاالله لطف و عنایت خداوند شامل حال ما شود تا بتوانیم هر سال بهتر، منسجم‌تر و با برنامه‌تر از سال‌های قبل مراسم جهانی اربعین حسینی را در مناطق آزاد کشور میزبانی و برگزار کنیم.

کد خبر 1736111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha