مساجد، کانون رشد و هدایت و پایگاه جهاد تبیین است

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت:مسجد اولین و مهمترین پایگاه مسلمانان است که پیامبر اسلام(ص) آن را قبل از تشکیل حکومت اسلامی در مدینه، بنا نهادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، حسین نوش آبادی نماینده مردم دیار پانزده خرداد در مجلس شورای اسلامی در مراسم تودیع و معارفه روئسای دفاتر رسیدگی به امور مساجد شهرستان های پیشوا و قرچک، مطالبی در اهمیت نقش مهم و اساسی مساجد در رشد و پرورش فکری، اخلاقی و معنوی مردم گفت:مسجد اولین و مهمترین پایگاه مسلمانان است که پیامبر اسلام(ص) آن را قبل از تشکیل حکومت اسلامی در مدینه، بنا نهادند.

وی افزود:نقش مساجد در روشنگری مردم و بسیج آنان در مقابله با رژیم منحوس گذشته و اعزام نیرو به جبهه های دفاع مقدس، بر هیچ کس پوشیده نیست.

نوش آبادی تصریح کرد:براساس آیه شریفه «الذین ان مکناهم فی الارض اقامواالصلوه و آتی الزکوه و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر» ساختار قدرت در نظام اسلامی، بر پایه مسجد و اقامه نماز استوار است.

نماینده دیار ۱۵خرداد با اشاره به اهمیت نماز در دین اسلام اظهار داشت: نماز سمبل پیوند با خالق، زکات سمبل پیوند با خلق، امر به معروف، سمبل امور فرهنگی، تبلیغی و ارشادی و نهی از منکر، سمبل قوه قهریه در نهادسازی دستگاه های انتظامی، اطلاعاتی‌ و امنیتی است.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نقش هیئت امنای مساجد را گوشزد کرد و بیان داشت:عمران مادی و معنوی مساجد با بکارگیری افراد صالح، با تقوا و اهل علم و کارآمد در امامت جماعت و ارکان مساجد، قابل تحقق است.

وی ادامه داد:برنامه ریزی جذاب و کاربردی برای جذب جوانان و نوجوانان در مساجد و بها دادن به آنان در تقویت امور فرهنگی در هر محل و منطقه، کمک مهمی در سامان دهی امور مساجد خواهد کرد.

نوش آبادی در پایان خواستار توجه به نقش مساجد داشت و گفت: فعال کردن مساجد غیر فعال با تامین امام جماعت و ساخت خانه عالم بمنظور استقرار کامل و ارتباط مداوم با نمازگزاران، موجب رونق بیشتر مساجد خواهد شد.

کد خبر 1736309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha