برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی خانواده زندانیان در کامیاران

کارگروه آموزشی اشتغال و توانمندسازی خانواده زندانیان به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کامیاران برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام مهدی دهقانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران در این کارگاه آموزشی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی احتمالی متأثر از دوران حبس سرپرست خانواده تاکید کرد: تحقق اهداف متعالی زندانبانی اسلامی بدون توجه به خانواده زندانیان و تأمین معیشت آنها ممکن نیست و قطعاً اقداماتی چون مهارت آموزی و توانمندسازی خانواده زندانیان، علاوه بر درآمدزایی برای خانواده، زمینه تحکیم بنیان خانواده را فراهم می‌کند.

دهقانی تصریح کرد: توانمندسازی خانواده زندانیان از طریق ایجاد اشتغال و راه اندازی مشاغل خانوادگی برای اعضای خانواده، نقش موثری در توقف چرخه جرم دارد و دغدغه های ناشی از نبود سرپرست خانواده و دوران حبس را برای فرد زندانی و سایر اعضای خانواده کاهش می دهد.

محمد ویسی انجمن حمایت زندانیان شهرستان کامیاران نیز در این کارگاه گفت: نه ‌فقط اشتغال‌زایی برای زندانیان بلکه به دنبال توسعه اشتغال برای خانواده زندانیان و توانمندسازی آنان هستیم که این امر از طریق انجمن حمایت زندانیان دنبال خواهد شد.
وی گفت: در دوره جدید مدیریتی، نگاه ویژه‌ای به توسعه کمی و کیفی پابند الکترونیک و بهره‌مندی زندانیان با جرایم سبک از این تأسیس قانونی داریم و البته کاهش جمعیت زندان‌ها در گروی همکاری زندان و مرجع قضائی است.

کد خبر 1736349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha