گناه بزرگ تمدن استکباری برای تزلزل جایگاه مادری/ تبیین «معجزه مادری» رویکرد اصلی برنامه‌های ایام فاطمیه

حجت‌الاسلام دیلمی گفت: ایادی استکباری از طریق رسانه و تبلیغات برای انهدام خانواده و منزلت زنان، تلاش زیادی می کنند و راهبرد اینست که مادر به عنوان مربی کودکان باید متزلزل شود. برای همین کاری می‌کنند که زن از مادر بودن خود خجالت بکشد و این گناه بزرگ تمدن مادی و استکباری است.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهارکرد: خداوند متعال برای تربیت فرزندان سالم و صالح، مادر را انتخاب کرد و به او محبت مادرانه و شرافت مادری داد تا انسان‌های درستی را به جامعه تحویل دهد تا اجتماع را به سعادت برسانند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: اساسا تربیت از دامن پاک مادر و جوار پدر شروع می شود و با تربیت اسلامی و صحیح، استقلال، آزادی و تعهد به مصالح کشور در وجودش پایه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه اسلام، مادر را مرکز ثقل خانواده و قلب تپنده خانواده قرار داده است، گفت: اساساً جامعه‌پردازی بدون نقش مادر امکان‌پذیر نیست. امروزه نظام استکباری و استعماری تلاش می‌کند ارزش مادری را در جامعه اسلامی پایین بیاورد تا بر آنان مسلط شود.

حجت‌الاسلام دیلمی ادامه داد: ایادی استکباری از طریق رسانه و تبلیغات برای انهدام خانواده و منزلت زنان، تلاش زیادی می کنند و راهبرد اینست که مادر به عنوان مربی کودکان باید متزلزل شود. برای همین کاری می‌کنند که زن از مادر بودن خود خجالت بکشد و این گناه بزرگ تمدن مادی و استکباری است. مادر رکن تربیت و رکن تمدن‌ساز است و مدیریت و اتصال عواطف خانوادگی و اجتماعی را برعهده دارد و همه را به تکاپو و حرکت می اندازد و این معجزه مادری و جایگاه زن است.

وی حضرت زهرا (س) را اسوه بی‌بدیل و بی‌نظیر صبر، مقاومت و زهد توصیف کرد و افزود: آن حضرت با ایجاد پیوند عواطف اجتماعی در پشتیبانی از نهضت نبوی معیارهای جاهلی را شکست و دل‌ها را به هم پیوند داد و در حمایت از حضرت علی (ع) به حرکت درآورد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارکرد: افتخار انقلاب اسلامی این است که وجدان‌های فاطمی زنان ایران اسلامی را به میدان کشاند و الگوی سوم زن را به جهانیان معرفی کرد. در نگاه اسلام، مادر همواره جریان‌ساز است و انقلاب اسلامی براساس سیره فاطمی و مبانی ناب اسلام جایگاه و منزلت والایی را برای زنان ترسیم کرده است.

وی از مادران به عنوان نخ تسبیح اتصالات اجتماعی یاد کرد و گفت: حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم نبوت و ولایت می‌درخشد و ما این را در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و امروز در صیانت از ارزش‌ها می‌بینیم ‌و امروز دشمن همین را نشانه گرفته است.

حجت‌الاسلامی دیلمی رویکرد اصلی برنامه‌ها در ایام فاطمیه را بازخوانی سیره حضرت زهرا (س) و مادرانه‌های آن حضرت در تقویت پیوندهای اجتماعی با محوریت تبیین «معجزه مادری» عنوان کرد و گفت: در اجرای عملیات فرهنگی اجتماعی معجزه مادری از تمامی ظرفیت‌ها برای به میدان آوردن کنشگران حوزه خانواده برای تبیین معجزه مادری بهره خواهیم برد.

وی اضافه کرد: در این ایام بیش از ۴۰ عنوان برنامه پیش بینی شده که شامل برپایی مجالس عزاداری به صورت محله‌محور، ترویج محافل عزاداری در قالب روضه‌های خانگی، برپایی همایش‌های عفاف و حجاب با موضوع دختران انقلاب و معجزه مادری، نشست مداحان و هیئت‌های مذهبی با موضوع جهاد تبیین، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مواکب فاطمی، فضاسازی محیطی هدفمند، راه‌اندازی پویش حرف‌آورد با موضوع معجزه مادری، برگزاری مسابقات فرهنگی، محافل انس با قران و تلاوت تدبری، معرفی و الگوسازی مادران موفق، اعزام مبلغ و مبلغات به مدارس و محیط‌های علمی، تفسیر سوره کوثر در مساجد و اماکن مذهبی و برپایی نمایشگاه سبک زندگی فاطمی و ... است.

کد خبر 1736782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha