برخورد تهدیدآمیز شرکت هواپیمایی آمریکایی با یک حامی فلسطین

مهماندار شرکت هواپیمایی آمریکایی «امریکن ایرلاینز» از مسافری که روی ژاکتش عبارت «فلسطین» نوشته شده بود، خواست آن را در بیاورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، یک مهماندار هواپیمای «امریکن ایرلاینز» از مسافری که ژاکتی به تن داشت که روی آن عبارت «فلسطین» نوشته شده بود، خواست آن را در بیاورد یا آن را برگرداند.

این مهماندار وی را تهدید کرد در صورتی که این کار را نکند، باید هواپیما را ترک کند.

این مسافر که هویت خود را فاش نکرد، در پستی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در هنگام سوار شدن به پرواز AA۲۸۲۹ از نیویورک به فینیکس، در ۲۸ نوامبر، مهماندار هواپیمایی امریکن ایرلاینز به او هشدار داد که ژاکت خود را  که روی آن عبارت «فلسطین» نوشته شده است، در آورد.

وی گفت: تهدید شده است که اگر این کار را نکند باید هواپیما را ترک کند. به دلیل عدم آگاهی از حقوق خود و تنها بودن مجبور شد لباس خود را از داخل به بیرون بپوشد. مهماندار در پاسخ به این اقدام خود گفت: متاسفم، اما این کار سیاسی است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه هیچ چیز توهین آمیزی یا زننده (روی ژاکت) وجود نداشت، تصمیم گرفتم کاری را که آنها می‌خواستند انجام دهم، آنها هرگز نمی‌توانند صدای ما را خاموش کنند، شما در کشتار کودکان بیگناه فلسطینی در غزه مشارکت دارید و دارید و تنها جسارتتان این است که آن را سیاسی بخوانید.

رشیده طلیب، نماینده فلسطینی الاصل مجلس نمایندگان آمریکا در پستی در اینستاگرام خود از رفتار این شرکت هواپیمایی انتقاد کرد.

طلیب پرسید: آیا خطوط هوایی آمریکا علیه فلسطینی‌ها مغرضانه عمل نکردند؟ آیا آنها سیاسی رفتار نکرده و اجازه این نوع هدف گیری را به خود داده‌اند؟

وی با بیان اینکه در این خصوص ایمیلی به شرکت ارسال کرده و منتظر پاسخ هستم، گفت: فلسطینی ها وجود دارند، ما انسان هستیم و محو نمی‌شویم.

کمیته ضد تبعیض آمریکایی-عربی در بیانیه‌ای گفت: این اقدام خطوط هوایی امریکن ایرلاینز نه تنها تبعیض آمیز است، بلکه زمینه گسترده تر تعصب علیه فلسطینی‌ها و حق تعیین سرنوشت آنها را فراهم می‌کند.

کد خبر 1736821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha