سومین کنگره ملّی شعر «حضرت مادر» در اصفهان برگزار می‌شود

سومین کنگره ملّی شعر «حضرت مادر» در قالب های شعر، ترانه و مدح در اصفهان، مهد فرهنگ، هنر و شهر گنبدهای فیروزای برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری سومین کنگره ملی شعر "حضرت مادر" خبر داد و گفت: شعر یک هنر حقیقی و متعالی است و استفاده از ابزار هنری برای اعتلای اندیشه اسلامی مهم است و شعر مسئولیت و وظیفه سنگینی به عهده دارد تا بتواند در قبال تعهد خود در علم خلقت منجر به ارتقا سطح زندگی افراد شود.

 وی با بیان اینکه مادران تاریخ سازان جامعه بشری هستند و مادران ائمه به عنوان مربیان ائمه و تربیت امامان شیعه در تاریخ نقش مهمی داشته‌اند تصریح کرد: مهمترین نقش یک زن، نقش مادری و مولد بودن و تربیت نسل آینده است و در این جشنواره با ابزار شعر و هنر به نقش مادر و بویژه حضرت زهرا (س) و مادر امام زمان (عج) بپردازیم.

حجت‌الاسلام احمدیان ادامه داد: مفاهیمی مانند عفت، حیا، پوشش و جایگاه مادران اهل‌بیت(ع) در این جشنواره با کمک شعرای آیینی در راستای حفظ و تحکیم خانواده تبیین شده و موضوعات مقام نورانی حضرت زهرا(س)، ارزش عفاف و هویت زن مسلمان در قرآن کریم و جایگاه مادران اهل‌بیت(ع)، به‌عنوان محورهای این کنگره مطرح شدند.

وی متذکر شد: کنگره ملی شعر حضرت مادر در سال ۱۴۰۰ توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان شکل گرفت و در سال نخست ۹۰ شاعر از سراسر کشور در این رویداد شرکت کردند و حدود ۴۰۰ اثر را دریافت کردیم که گزیده آنها سال گذشته به صورت کتاب منتشر شد؛ همچنین سال گذشته حدود ۷۰۰ اثر از ۱۵۰ شاعر به دبیرخانه کنگره رسید که از گزیده این آثار در مراسم اختتامیه کنگره امسال رونمایی خواهد شد.

مدیر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کنگره ملی شعر حضرت مادر با سه رویکرد مادر، حضرت زهرا(س) و نگاه ویژه به مقام حضرت" نرجس خاتون" مادر امام زمان(عج) برگزار می‌شود؛ فراخوان کنگره از امروز منتشر و مراسم اختتامیه هم‌زمان با ولادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد و زمان کافی برای دریافت و داوری آثار را داریم.

احمدیان گفت: در این کنگره به صورت ویژه از شاعر آئینی کشور عباس شاه‌زیدی معروف به خروش اصفهانی که نعمت اصفهان هستند، تجلیل می‌شود.

احمدیان با بیان اینکه فراخوان این کنگره امروز و هم‌زمان با ایام فاطمیه آغاز شده است، گفت: اختتامیه کنگره هم‌زمان با ایام ولادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

کد خبر 1736918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha