لزوم تبیین اقدامات دولت سیزدهم برای افزایش مشارکت سیاسی مردم

طالبی بر لزوم تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم برای مردم به منظور افزایش امید و نشاط و افزایش مشارکت سیاسی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز یکشنبه (۱۲ آذر) در شورای اداری استان که با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد، اظهار کرد: ادارات کل باید با ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها و هیات اجرایی و نظارت در زمینه تأمین امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز همکاری لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این خصوص ماده ۱۳ قانون انتخابات برای همه در این زمینه لازم الاجراست گفت: مقامات دولتی و مدیران دستگاه‌های اجرایی بر اساس ماده ۷۵ و ۷۳ قانون انتخابات باید در خصوص داوطلبان انتخابات اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

وی در ادامه عدم فعالیت انتخاباتی کارکنان دولت در ساعات اداری و سوء استفاده از جایگاه‌شان را مورد تأکید قرار داد و افزود: برخود قانونی با تخلفات کارکنان دولتی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری طبق ماده ۲۱ قانون انتخابات انجام خواهد شد.

طالبی با اشاره به برخورد قانونی با جرائم انتخاباتی طبق ماده ۲۰ این قانون در شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در سطح استان و کشور صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: باید ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی با هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات همکاری لازم را داشته باشند.

معاون استاندار بر لزوم تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم برای مردم به منظور افزایش امید و نشاط و افزایش مشارکت سیاسی تأکید کرد و افزود: مدیران در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان باید اهتمام ویژه داشته باشند و از اقداماتی که موجب نارضایتی در جامعه می‌شود، پرهیز شود.

وی با بیان لزوم افزایش حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بازدید از پروژه‌ها و پاسخگویی به نیازها و خواسته‌های مردمی، گفت: ضمن افزایش برنامه‌ها دهگردشی توسط فرمانداران و بخشداران، باید از ظرفیت‌های ملی و مذهبی برای تبیین اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان استفاده شود.

طالبی بیان کرد: باید از فرصت باقی مانده تا برگزاری انتخابات در پایان سال جاری برای تبیین اهمیت انتخابات و دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری استفاده لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت مطالعه قانون انتخابات توسط مدیران تأکید کرد و افزود: سوء استفاده داوطلبان مجلس از مقامات استانی و القای حمایت مدیران از آنان باید مورد توجه باشد تا شائبه‌ای به وجود نیاید.

کد خبر 1736969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha