نوزدهمین یادمان «یاس کبود» در خفر آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بزرگترین یادمان فاطمی کشور با با فضا سازی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع در روستای «فتح آباد» شهرستان خفر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بزرگترین یادمان فاطمی (یاس کبود ) کشور با محوریت «ولایت» و با شعار «ولایت، مقاومت، ظهور» با فضا سازی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع در روستای «فتح آباد» شهرستان خفر برگزار شد.

این یادمان با هدف شناساندن سیره و سبک فاطمی و تبیین جایگاه ولایت و امامت از ولایت رسول الله تا ولایت منجی(عج) را به صورت تجسمی به تصویر کشیده شده است.

در بافت قدیم روستای فتح‌آباد شهرستان خفر یادمانی برپاست که با سیر تاریخی در آن می‌توان نظاره‌گر گذر زمان و اتفاقات از عصر جاهلیت تا عصر موعود بود.

این یادمان شامل بخشهایی نظیر معراج رسول اکرم (ص)، سوره نور، واقعه غدیر خم، کوچه های بنی هاشم، خانه پیامبر، واقعه کوچه، بیت الزهرا (س)، شهادت حضرت زهرا (س)، مسجدالنبی، قبرستان بقیع، شهادت میثم تمار، شهادت امیرالمومنین (عج)، واقعه کربلا، کشتی نجات،خیمه ولایت ومسئله ظهور و همچنین  نمایشگاه دفاع مقدس و کانال کمیل، شهدای مدافع حرم، شهدای فراجا و امسال بصورت ویژه شهدای غزه و فلسطین به نمایش در آمده است.

همچنین راویانی نونهال و خردسال با زبان کودکانه حکایت‌ها و وقایع تاریخی این دوران را در گوشه گوشه آن برای شیفتگان و عاشقان اهل بیت (ع) بازگو می‌کنند.

در حاشیه این یادمان غرفه های عفاف وحجاب، ایران جوان، کودک، پاسخ به شبهات و...  برپا شده است.
 

کد خبر 1737004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha