رونمایی از سنگ یادبود «علامه سیدعلیخان مدنی» در حرم شاهچراغ(ع)

صحرائیان گفت: از سنگ یادبود «علامه سیدعلیخان مدنی» همزمان با بزرگداشت شخصیت این عالم ربانی در حرم شاهچراغ(ع) رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، علیرضا صحرائیان امروز دوشنبه (13 آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آیین بزرگداشت علامه مدنی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، گفت: بزرگداشت شخصیت و تبیین آرا و آثار سیدعلیخان مدنی شیرازی آرزوی چند دهه‌ای بوده که به هر دلیل تاکنون انجام نشده است.

معاون توسعه و منابع انسانی حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اشاره به اینکه این وظیفه برای شهر شیراز و در حرم شاهچراغ(ع) بزرگتر و ضروری‌تر است، افزود: این علامه از تبار خاندان بزرگی از علمای شیراز و فارس بوده‌ و پس از زندگی طولانی در حجاز و هند سال‌های پایانی عمر خود را در شیراز به سر برده و پس از رحلت در جوار مزار احمدبن‌موسی(ع) به خاک سپرده شده است.

به گفته وی، پس از بازسازی کف و صحن حرم شاهچراغ(ع) در دهه‌های چهل و پنجاه هجری متاسفانه نشانی از قبر شریف ایشان باقی نمانده و آرزوی علاقه‌مندان و خاندان ایشان تعیین نماد و نشانه‌ای از این عالم شریف در حرم برای زیارت دوستداران بوده است.

صحرائیان با اشاره به اینکه به موازات برگزاری همایش بزرگداشت شخصیت و تبیین آرا و آثار این شخصیت کم‌نظیر، معاونت توسعه و منابع انسانی حرم مطهر در حال تهیه‌ سنگ یادبودی برای ایشان در حرم مطهر است، عنوان کرد: این سنگ یادبود با قرار گرفتن در جوار مزار ایشان قابلیت زیارت هم برای گروه بانوان و هم آفایان را داشته و بدین منظور فضایی در بالاسر حضرت در نظر گرفته شده است.

وی به آیین رونمایی از سنگ یادبود علامه مدنی نیز اشاره کرد و گفت: در روز ۲۶ بهمن و همزمان با برگزاری همایش و پس از نماز ظهر و عصر سنگ یادبود این شخصیت بزرگ و عالم کم‌نظیر با حضور نمازگزاران و مهمانان همایش رونمایی می شود.

کد خبر 1737053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha