اجرای طرح تحکیم خانواده در حاشیه شهر مشهد

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری ذهن خلاق آراد از اجرای طرح تحکیم خانواده حاشیه شهر، ویژه خانواده‌های منطقه کال زرکش مشهد خبر داد.

تکتم ماریانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های این موسسه در حوزه خانواده اظهار کرد: یکی از طرح‌های ویژه ما برای خانواده ها در محلات حاشیه شهر مشهد طرح تحکیم خانواده است. اجرای این طرح ویژگی‌های متعددی داشت که یکی از آنها توانمندسازی دختران بود.  

وی افزایش مهارت‌های فردی، توانمندی اجتماعی خانواده‌ها و بحث تحکیم خانواده و پیشگیری از اعتیاد را از برنامه‌های های این طرح دانست و افزود: این کلاس‌ها از اردیبهشت ماه شروع شد و هم اکنون نیز در منطقه کال زرکش در بولوار توس مشهد حال برگزاری است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری ذهن خلاق آراد با بیان اینکه کلاس ویژه آقایان نیز با هدف توانمندسازی اجتماعی در حال برگزاری است تصریح کرد: محتوای این طرح آموزش و تحکیم خانواده در قالب شاخه‌های جداگانه نوجوانان، جوانان، بانوان و آقایان در کارگاه‌ها، متفاوت است.

وی ادامه داد: یکی از طرح های برنامه ویژه والدین، مددکاری اجتماعی کودک و مادر بود به این معنی که یکسری مهارت‌های گفتمان به مادر و کودک به صورت هم‌زمان آموزش داده می شود.

ماریانی اظهار کرد: در دوره بعدی آموزش ویژه نوجوانان به جهت کاهش آسیب و توانمندسازی مهارت‌های فردی و اجتماعی برگزار گردید که این برنامه برای دختران طی ۱۰جلسه جهت کنترل خشم، استرس در دو مقطع ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۰ تا ۱۲ سال برنامه ریزی شده است.  

وی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیشترین همکاری را با ما در این امر داشته‌اند و دکتر رجبی از مکتب حضرت نرجس به عنوان روانپزشک و جلایری مشاور خانواده از سازمان بهزیستی نیز در این طرح همراه ما بوده اند.  

پایان پیام/

کد خبر 1737576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha