اجرای طرح «قرار دوازدهم» توسط مهدی یاوران در بقاع متبرکه خراسان رضوی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح «قرار دوازدهم» با موضوع ارائه خدمات اجتماعی و اولویت تامین سبدهای غذایی برای افراد کم برخوردار در بقاع متبرکه خراسان رضوی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به برخی اقدامات بقاع متبرکه استان در حوزه خدمت به نیازمندان اظهار کرد: یکی از مهمترین تاکیدات آموزه‌های دینی ناطر بر مسئولیت اجتماعی و در راستای مواسات و همدلی است که بیش از ۶۰درصد این آموزه هاست، به همین منظور نیز تدابیری اندیشیده شده و اقداماتی در دستور کار قرارگرفته است که یکی از این برنامه‌های مهم طرح «قرار دوازدهم» است.

وی با بیان اینکه این طرح بر مبنای یک ساختار جهادی- مشارکتی و تشکیلاتی و به صورت سراسری در تمام کشور اجرا می‌شود، افزود: این طرح با رویکرد ترویج فرهنگ مهدوی و به نام و یاد امام عصر(عج) اجرا می شود که در دوازدهم هر ماه نتیجه تلاش مهدی یاوران را به ثمر نشانده و به محرومان و افراد کم‌برخوردار خدماتی ارائه می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص اجرای این طرح در باقع متبرکه استان گفت: در بقاع متبرکه بی بی حسینیه(س) و امامزاده احمدالرضا(ع) شهرستان تربت حیدریه با همکاری مراکز افق ۲۲ بسته معیشتی به ارزش ۸۸ میلیون ریال تهیه و به نیازمندان اهدا شد.

وی ادامه داد: در بقعه متبرکه خواجه اباصلت (ره) مشهد نیز ۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده تصریح کرد: به همت مرکز افق، ۱۰۰ پرس غذای گرم نیز در بقعه متبرکه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم علیهماالسلام شهرستان نیشابور طبخ و بین نیازمندان شناسایی شده در مناطق مسکونی روستاهای همجوار این بقعه متبرکه توزیع گردید.

وی اضافه کرد: در بقعه متبرکه امامزاده سید مرتضی(ع) شهرستان گناباد نیز ابتدا مراسم دعای نزول باران همراه با مداحی، سخنرانی، اقامه نماز استغاثه برگزار و سپس از زائران و مجاوران پذیرایی شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: خیرین عزیز ما در بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) باغشن شهرستان نیشابور نیز به همت مرکز افق در طرح «قراردوازدهم» ۵۵ بسته معیشتی به ارزش ۲۱۰ میلیون ریال تهیه و بین نیازمندان توزیع کردند.

وی در پایان یادآور شد: به برکت موقوفات منطبق و کمک‌های خیرین و همت ستاد هماهنگی امور خیریه استان خراسان رضوی و با مشارکت خیرین و نیکوکاران در مجموع در نهمین مرحله قرار دوازدهم استان خراسان رضوی در سال جاری هزار و ۱۵۷۵ بسته معیشتی و یک سری جهیزیه به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال تهیه بین نیازمندان توزیع شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1737593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha