دانشجویان واژه «ما می توانیم» را در خود نهادینه کنند

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: دانشجویان برای توسعه کشور واژه «ما می توانیم» را در خود نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در گفتگویی به مناسبت روز دانشجو گفت: دانشجویان انقلابی هنگام اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با گلوله های دژخیمان پهلوی مواجه شدند و در این روز سه دانشجو به شهادت رسید و از آن تاریخ جنبش دانشجویی در ایران پرشورتر و فعال تر از پیش فعالیت‌های ضد استکباری خود را آغاز کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان افزود: استکبارستیزی یک مسئله قرآنی است و باید همواره مورد توجه قشر دانشجو قرار گیرد و در این خصوص شناخت صحیح استکبار ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه نهاد دانشجو و دانشگاه قدر فرصت های پیش آمده و موقعیت کنونی کشور را بیش از پیش بداند، ادامه داد: دانشجو باید پس از فارغ التحصیلی مرد میدان عمل باشد.

آیت الله نورمفیدی گفت: از دانشجویان انتظار داریم از نظر علمی رتبه اول منطقه و حتی رتبه اول دنیا باشند.

وی افزود: کشور ما باید هر روز خود را از بند وابستگی بیشتر آزاد کند و در این زمینه دانشگاه ها نقشی اساسی دارند. امروزه دستاوردهای علمی، در عرصه نظامی دشمنان را به ترس انداخته است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه در شرایط امروز ایران اسلامی، وظیفه دانشجویان خیلی سنگین‌تر است، گفت: استکبار از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون و به شیوه های مختلف به انقلاب اسلامی ضربه زده است.

وی تاکید کرد: دانشجویان برای توسعه کشور واژه «ما می توانیم» را در خود نهادینه کنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دانشجویان نیازمند گفتگو و مطرح‌کردن خواسته و نقدهای خود هستند، گفت: با وجود آنکه رهبر معظم انقلاب سالهاست به مقوله گفتگو و نشست آزاد در دانشگاه‌ها تاکید دارد اما به دلایلی تاکنون این خواسته عملی نشد.

وی افزود: در این نشست ها طرفین باید همت خود را بر رشد و توسعه کشور بگذارند و از برخوردهای سیاسی بپرهیزند و با پرهیز از تخریب به دنبال نقد واقعی باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان، بهترین رویکرد در رفتار سیاسی را اعتدالگرایی دانست و گفت: گروه‌های سیاسی به خصوص تشکل‌های دانشجویی این مشی را سرلوحه خود قرار دهند. اعتدالگرایی با ذائقه مردم سازگار است و ضامن رشد کشور می شود.
 

کد خبر 1737645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha