حماسه بی‌نظیر مردم فلسطین، گفتمان تسلیم و ذلت پذیری را به چالش کشید

امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه جنایات اسرائیل در تاریخ نمونه ندارد، گفت: امروز حماسه بی‌نظیر مردم مظلوم فلسطین، گفتمان تسلیم و ذلت پذیری را به چالش کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۱۷ آذر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه با توصیه مومنین به تقوا و دعوت به نماز به بیان سخنی از امام علی (ع)، اظهار کرد: «دل بستگی‌های خود به دنیا را قطع کنید و از توشه تقوا کمک بگیرید».

امام جمعه شهر پاتاوه اصول و قواعد کلی دعوت به نماز را استمداد از خدا، تداوم و تکرار دعوت، آسان گیری، تقویت جرات و شهامت، ساده کردن امور، موضوع شناسی، تکریم و هویت بخشی، توجه به نشاط و آمادگی مخاطب دانست.

وی با تفسیر آیه ۵۵ سوره مریم «وکان یأمر اهله با الصلاه»، افزود: «و حضرت اسماعیل همیشه اهل بیت خود را به اداری نماز امر می کرد.

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه «کان یامر» بر استمرار دلالت دارد، ادامه داد: خداوند در آیه دیگر می ‌فرماید: «واصطبر علیها، اگر چند بار گفتی و گوش نکردند، خسته نشو !».

خطیب نماز جمعه پاتاوه خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیه 41 سوره اسراء می‌فرماید: «من یک حقیقت را با چند بیان و در چند موضوع قرار دادم».

وی بیان کرد: خداوند متعال در سوره مزمل آیات 67 می‌ فرماید: «ای پیامبر! چون در روز کار سختی در پیش داری سحرها با نماز شب و تلاوت قرآن خود را تقویت کن».

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه پیامبران علیهم السلام مورد تمسخر قرار گرفته‌اند ولی از دعوت خسته نشدند، گفت: آنها اذیت، شکنجه، تحقیر و تهمت فراوان را به جان خریدند و حتی تهدید به قتل و سنگباران شدند و صبر کردند و راه دیگر کسب استقامت، توجه به پاداش الهی است.

امام جمعه شهر پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با گرامی داشت ۱۹ آذر ماه، سالروز آغاز انتفاضه اول مردم فلسطین در سال ۱۳۶۶ش به سخنان رهبر فقید انقلاب امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: امروز همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها دست به دست یکدیگر داده‌اند که نگذارند فلسطینی‌های مسلمان به هدفشان برسند.

وی تاکید کرد: حتی بسیاری از کسانی که به ادعا نسبت به فلسطینی‌ها اظهار علاقه می‌کنند، متأسفانه با سکوت، سازش و تماشا دست به دست هم داده‌اند که نگذارند مسلمانان فلسطینی پیروز شوند.

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه طوفان الاقصی حقیقت پنهان تمدن غرب را آشکار نمود، گفت: زنده ترین نمونه برای شکست سیاست‌های آمریکایی در منطقه، طوفان عظیمی است که از حدود دو ماه پیش توسط گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به پا شده و شکست اطلاعاتی و نظامی سنگین برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است.

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه طوفان الاقصی نقشه منحوس آمریکا و اسرائیل برای محو نام فلسطین از روی نقشه را به طور کامل دچار شکست کرد، افزود: نسل کشی بیش از ۱۶ هزار نفر که اکثر شهدا، کودک و زن بودند، آبروی جنایتکاران و حامیان آنها را هم بر باد داد.

وی با اشاره به اینکه این جنایات در تاریخ نمونه ندارد، اظهار کرد: امروز حماسه بی‌نظیر مردم مظلوم فلسطین، گفتمان تسلیم و ذلت پذیری را به چالش کشیده و از این رو مردم آزاده جهان را در بیش از ۶۰ کشور دنیا به خیابان کشانده و شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» را طنین انداز کرده است.

حجت الاسلام سیادت در ادامه، با بیان یک توصیه مهم برای انتخابات تراز انقلاب اسلامی با تشریح سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان، بیان کرد: ضرورت تحقق چهار راهبرد انتخاباتی (مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت ) از دو قطبی‌های کاذب بپرهیزید، ذات انتخابات مبتنی بر رقابت سیاسی شکل می‌گیرد.

امام جمعه شهر پاتاوه یکی از شگردهای غلط در انتخابات را دو قطبی سازی منفی دانست و یادآور شد: بازیگران میدان دو قطبی، جریان غیر انقلابی، مردم را به سمت منافع حزبی و منافع آمریکا سوق می‌دهند.

وی قداست زدایی از ارزش‌های انقلاب، تصاحب قدرت سیاسی و اجتماعی به هر قیمتی، تنزیل جایگاه و موقعیت رهبری، غفلت از دشمن اصلی و هدر دادن ظرفیت‌های نیروهای انقلاب به جای خدمت به مردم و همچنین پوشاندن ضعف‌های مدیریتی و مشکلات اقتصادی، با انحراف افکار عمومی مانند، بیکاری و گرانی و تورم را از مشکلات و معضلات دانست.

حجت الاسلام سیادت در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز با گرامی داشت ۲۰ آذر ماه، سالروز شهادت آیت الله دستغیب، سومین شهید محراب در سال۱۳۶۰ش توسط منافقین کوردل و هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز به سخنی از امام راحل(ره) گریزی زد و گفت: شهید دستغیب(ره)، معلم اخلاق و مهذب نفوس بود و این شهید بزرگوار فرمود «حقیقت انقلاب اسلامی، انقلاب انفسی است»، یعنی همه ما در درون خود انقلاب دینی و معنوی ایجاد کردیم.

کد خبر 1737802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha