ابراز تنفر از جنایات رژیم صهیونیستی وظیفه همه ملت‌ها و دولت‌ها است

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه ابراز تنفر از جنایات رژیم صهیونیستی وظیفه همه ملت ها و همه دولت ها است، گفت: اما امروز شاهد هستیم که سفارت های اسرائیل هنوز در کشورهای همسایه ایران فعال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز گفت: از ۲۰ تا ۲۶ آذر به نام هفته قرآن، عترت و نماز نام گذاری شده است که در رابطه با این سه عنصر محوری که قرآن و عترت ثقلین هستند و یادگار پیامبر(ص) بعد از ایشان این دو چیز هستند که اهمیت، یاد کردن و کار کردن برای گسترش فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) مسلما کار مهمی است و همگان یقین دارند و انشاالله خدا توفیق دهد کارهایی را در این راستا انجام دهیم. 

وی افزود: روایتی از پیامبرگرامی اسلام(ص) که سید بن طاوس نقل کرده است که بی بی هر دو عالم فاطمه(س) خدمت پدر آمدند و فرموند که پدر چان اگر کسی نماز را سبک بشمارد به چه مشکلاتی مبتلا می شود؟پیامبر گرامی فرمودند که ۱۵ بلا حاصل سبک شمردن نماز بوده که ۶ بلا در دنیا محقق می شود و برکت از عمر و رزق فردی که نماز را سبک بشمارد گرفته می شود بنابراین باید برای نماز بیش از این کار کنیم. 

امام جمعه شیراز اظهار کرد: خواهش دارم که کسانی که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) به منبر می روند روایات درخصوص نماز را در مجالس قرائت کنند تا جوانان مکافات سبک شمردن و اقامه نکردن نماز را بدانند. 

وی با اشاره به اینکه برای مسئله نماز سوای تبلیغ و فرهنگ سازی دستگاه هایی نظیر سازمان تبلیغات، اوقاف، ستاد اقامه نماز و ... متولی و مسئول هستند، گفت: استاندار فارس وقتی حکم مسئولیت را گرفتند این آیه مبارکه را خواندند که "الَّذِینَ إِنْ مَکنَّاهُمْ فِی الأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکرِ وَللهِ عاقِبَةُ الأُمُورِ". بنابراین طبق منطق قرآن همه مدیران در اقامه نماز مسئول هستند و همه کوشش کنند تا اقامه نماز در استان و کشور به نحو احسن انجام شود. 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه برای اقامه نماز درب برخی از نماز خانه ها به دلایل مختلف بسته است، گفت: خیلی از مردم مقید به نماز هستند اما در سفر نمی توانند اقامه نماز اول وقت کنند، هرکسی با توجه به مسئولیت خودش باید در زمینه اقامه نماز موثر باشد.

وی با گرامی داشت آیت الله دستغیب شهید محراب، گفت: این شهید والامقام کسی که در راه نماز خواندن او را ترور کرده و به شهادت رساندند، بزرگ مرد و سیدالشهدای استان فارس حضرت آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب(ره) که ۲۰ آذر ماه چهل و دومین سالگرد بزرگداشت این عالم ربانی است بنابراین همه در برنامه های مختلفی که در رابطه با بزرگداشت ایشان هست انشاالله کمال دقت و همکاری را خواهند داشت و به روح ایشان و همه بزرگ مردان مجاهد از خطه فارس و شهر شیراز نظیر آیت الله حائری، آیت الله محلاتی و... که پای کار دین بودند درود می فرستیم.

امام جمعه شیراز گفت: برای برنامه های شهادت آیت الله دستغیب(ره) همه مومنان کما فی سابق که محبت او در دل همگان است در این مراسم ها حضور جدی داشته باشیم و بهره مند شویم.

آیت الله دژکام همچنین با اشاره به اینکه دو ماه از حمله نا جوانمردانه و انسان ستیزانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه می گذرد، اظهار کرد: برای اینکه درد انسانیت همه گل کند می گویم که چند هزار تن بمب بر سر ۲ میلیون فلسطینی ریخته اند و مظلومیت فلسطینیی ها را باید همه مردم دنیا فریاد بزنند و مخالفت خود را اعلام کنند که ظلم هم حدی دارد.

وی ادامه داد: تمام سرزمین برای فلسطینیان بوده و اسرائیلی ها غصب کرده اند، هر چه یهودی صهیونیست که از آلمان، انگلیس و جاهای مختلف دنیا فرار کرده و زمین و مسکن فلسطینیان را غصب کرده اند و به خود حق می دهند نزدیک به ۸ هزار کودک را بکشند، کودک چه گناهی دارد؟نیاز است ولو اینکه ملت ایران ملتی است که پای آرمان فلسطین از اول ایستاده است، اولین ملتی که غصب صهیونیست ها را منع کرده ایرانیان بودند و سفارت اسرائیلی ها به فلسطینیان تحویل داده شد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: ایرانی ها در این قضیه جلو هستند و در ایران کاری کارستان شده است و اگر امروز در لندن و پاریس مردم به خیابان می آیند به دلیل فریادها و خون شهدای شماست، صدای مظلومیت فلسطینیان را در دنیا ایرانیان بلند کردند.

وی بیان کرد: این اشتباه رخ ندهد و بعضا عزیزانی که احساساتی هستند عنوان می کنند که از این فراتر برویم اما ما کار خود را کرده ایم و نسبت به دیگران جلو هستیم و باز هم پای کار خود ایستاده ایم اما اقدامات ما روی حساب و کتاب بوده و با مصلحت به پیش می رود.

آیت الله دژکام ادامه داد: مسلما ابراز تنفر از جنایات رژیم صهیونیستی وظیفه همه ملت ها و همه دولت ها است اما امروز شاهد هستیم که سفارت های اسرائیل هنوز در کشورهای همسایه ایران فعال است.

وی گفت: آنها عقب هستند و ایران کارخود را مناسب و تا حد خود انجام داده است و سازمان های فلسطینی از مردم ایران متشکر هستند اما دلمان اجازه نمی دهد که سکوت کنیم و به میدان می آییم برای اینکه بر علیه هرچه ظلم است فریاد بزنیم که خدا ظالمان را دوست ندارد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: ما باظلم رژیم اشغالگر قدس مخالفیم، با انسان کشی و کودک کشی اسرائیلی ها مخالف هستیم و امروز بعد از نماز عصر همه این مردم مومن، متدین و نمازجمعه خوان شیراز فریاد مرگ بر اسرائیل خود را بلند خواهند کرد.

کد خبر 1737817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha