علم طلبه باید از کنج حجره حوزه به متن جامعه برود

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم حضور بصیرانه طلاب مدارس علمیه خواهر در متن جامعه و خانواده، گفت: طلبه های خواهر برای تبیین آموزه های دینی برای جهاد فرهنگی در روستا ها ورود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران ریحانه‌الرسول (س) نکا، ضمن گرامیداشت ایام منتسب به سالروز حضرت زهرا(س) دخت نبی گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) با اشاره به اهمیت توانمندسازی قشر بانوان، اظهار کرد: توانمندی به بصیرت و معرفت‌های دینی برمی‌گردد.

علم طلبه باید از کنج حجره حوزه به متن جامعه برود

وی با اشاره به کتاب قصه ی مهتاب زندگینامه سیده خدیجه مستعدی، بانوی مبارز انقلاب و همچنین مادر شهید فرید صمدایی، خاطرنشان کرد: اقدامات و فداکاری این زن واقعا عجیب است، اینکه در مسیر انقلاب از خودگذشتگی داشت در کنار همسرش اقدامات عجیبی داشت، اعتقادات دینی و پایندی‌اش ستودنی است، دشمن این را بر نمی‌تابد، دشمن با فرهنگ‌هایی که بزن و برقص را بیاندازد کاری ندارد با مسائل فرهنگی که از خدا، پیامبر(ص)، اعتقادات، نماز، قرآن، حجاب و عفاف و ... سازگاری ندارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: خاستگاه این فرهنگ ولایی و اعتقادی حوزه‌های علمیه است، دشمن حوزه را بر نمی تابد، نبرد در حوزه فرهنگی مهم است، بایدخروجی‌ حوزه وصل به جامعه شده و بازده را در متن جامعه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: یکی از کارهای طلاب خواهر این است که بازده درس خواندن در حوزه مشخص شود و گروه‌های جهاد فرهنگی در روستاها شکل بگیرد، همچنین با هدف جهاد تبیین در مدارس باید حضور میدانی انجام شود، اتصال خواهران طلبه به هیئات مذهبی نیز مهم است، برگزاری جلسات برای خواهران بسیار مهم است، میدان دیگر فضای مجازی است در این میدان هم قطعا باید فعال باشیم.

علم طلبه باید از کنج حجره حوزه به متن جامعه برود

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر هم برای تبیین مسائل فرهنگی نیازمندی‌هایی دارد، تدریس توسط همین خواهران می‌توان انجام شود، محصول درس و بحث شما نباید در چهاردیواری بماند باید اتاق فکری باشد باید محصول دانش خود را به خانواده‌ها انتقال بدهید.

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: وصل شدن به محله مهدوی «طرح مسجد و محله در کنار هیات مذهبی با محوریت ارزیابی آسیب‌های محله» فرصت خوبی برای ورود خواهران حوزوی به دل جامعه است.

کد خبر 1738021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha