پیک امید کانون به مساجد فعال روستایی می رود

فاضلی کبریا گفت: پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با حضور در مساجد مناطق محروم روستایی و ایجاد فضایی شاد، برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری به صورت جهادی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  حامدفاضلی کبریا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در نشست با حجت الاسلام محمد ترابیان-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه نظام تربیتی کشور باید مسجد محور باشد، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مباحث تربیتی جذب حداکثری را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای سنین ۶تا ۱۶سال برنامه دارد، افزود: ۶۰ نوع فعالیت در این دستگاه به مخاطبین ارائه می شود.

فاضلی کبریا با بیان اینکه فعالیت های کانون با محوریت کتاب انجام می شود، گفت: همچنین جشنواره های مختلف نظیر سرود، نمایش، قصه گویی و... در طول سال داریم.

پیک امید کانون به مساجد فعال روستایی می رود

وی با بیان اینکه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دوشیفت فعالیت می کنند، یادآورشد: کانون زبان نیز از دیگر خدماتی است که به جامعه هدف ارائه می شود. شش زبان زنده دنیا در مازندران آموزش داده می شود.

فاضلی کبریا با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار مخاطب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان ایران داریم، گفت: کانون برای قشر خاکستری نیز برنامه دارد.

وی با بیان اینکه اگر مسجدی بنادارد از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بهره مند شود این آمادگی همکاری وجود دارد، ادامه داد: دوره های عمومی و تخصصی در این مراکز ارائه می شود.

فاضلی کبریا به فعالیت سینما کانون اشاره کرد و افزود: این ظرفیت نیز می تواند برای استفاده کانون های مساجد آفیش شوند.

وی از اعلام آمادگی کانون برای ارسال پیک های امید در مساجد فعال روستاهای استان خبر داد و گفت: این خدمت به صورت جهادی در روستاهای کم برخوردار و محروم ارائه می شود.

فاضلی کبریا به فعالیت کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان اشاره کرد و یاد آورشد: اعضای کانون های مساجد استان می توانند از خدمات این کتابخانه ها بهره مند شوند.

وی به اجرای طرح کانون و مدرسه اشاره کرد و افزود: می توانیم طرح کانون و مسجد را نیز برگزار کنیم تا بچه های مساجد استان از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نظیر نجوم، سفالگری، قصه گویی و... بهره مند شوند.

کد خبر 1738038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha