راهپیمایی گسترده در وین در محکومیت حملات صهیونیست‌ها به غزه

هزاران نفر از مردم اتریش با برگزاری راهپیمایی گسترده، پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، هزاران نفر با برافراشتن پرچم فلسطین و پلاکاردهایی با مضامین «اشغال در غزه را متوقف کنید»، «آتش بس دائمی» و «اسرائیل تروریست» در مقابل ساختمان اپرا تجمع کردند.

روز شنبه، وین، پایتخت اتریش، شاهد راهپیمایی گسترده برای خواستار پایان دادن به حملات اسرائیل به نوار غزه بود که منجر به کشته شدن حدود ۱۸۰۰۰ فلسطینی شده است.

برخی از تظاهرکنندگان کفن‌هایی تن کودکان کرده بودند  و تابوت‌هایی حمل می‌کردند تا کشتار بیش از ۷۰۰۰ کودک فلسطینی را که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی در غزه کشته شده‌اند را نشان دهند.

کلودیا هیلیگ، پزشک اتریشی در جریان این راهپیمایی گفت: نمی‌دانم چرا همه اینجا نیستند، چرا تمام وین اینجا نیستند و به خیابان‌ها نیامده‌اند تا خواستار پایان قتل‌عام در غزه شوند.

وی افزود: می توانید تصور کنید روزانه چند کودک، زن و مرد کشته می شوند؟ چهره های برجسته از نسل کشی صحبت می کنند، ما باید در مقابل این اقدامات بایستیم.

سیسی کوترر، فعال حقوق بشر و  یکی از سردبیران مجله فریلند که در این راهپیمایی حضور داشت، گفت: در سال ۱۹۸۸ از غزه دیدن کردم و شاهد اولین انتفاضه در فلسطین بودم.

وی افزود: در راهپیمایی برای دفاع از آزادی مردم فلسطین و همه مردم جهان شرکت کرده‌ام. وضعیت غزه در حال حاضر برای همه اعم از کودکان، زنان و بزرگسالان وحشتناک است.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه آغاز کرده است و این جنگ تا شامگاه شنبه ۱۷۷۰۰ شهید و ۴۸۷۸۰ مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند، برجای گذاشته است.

کد خبر 1738097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha