باشگاه داوران قصه گویی ایران در یزد راه اندازی می شود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از راه اندازی باشگاه داوران قصه‌گویی ایران در یزد خبر داد و گفت:این باشگاه در شهر یزد و در دبیرخانه قصه گویی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست جشنواره بین المللی قصه گویی پیش از ظهر امروز ۲۰ آذر با حضور حامد علامتی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، فلاح معاون کانون ‌و رییس جشنواره قصه گویی و خسروی، دبیر نشست بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی  در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این نشست «فرهاد فلاح»، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  با اشاره به استقبال دانش آموزان از جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: ما ۱۴هزار دانش آموز در یزد داشتیم که از جشنواره استقبال کردند؛ پنج میلیون بازدید کننده برنامه شاد از سال گذشته داشتیم که این آمار خیلی خوبی است و  پیش بینی ما این است که امسال اقبال بیشتری از جشنواره قصه گویی داشته باشیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از  راه اندازی پویش سراسری «قصه ما» در صدا و سیما همزمان با برگزاری جشنواره قصه گویی خبر داد و گفت: در حاشیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی نشست‌های نقد و بررسی قصه ها برپا می شود که این نشست هامی تواند به ارتقای کیفی و کمی هنر قصه گویی کمک می کند.

وی اظهار کرد: در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی اساتید بزرگی در یزد حضور خواهند داشت ، امسال کانون دوره تخصصی داوری قصه گویی نیز برگزار کرد و اینها متخصص شده اند.

فرهاد فلاح  از راه اندازی باشگاه داوران قصه‌گویی ایران در یزد  خبر داد و گفت:این باشگاه در شهر یزد و در دبیرخانه قصه گویی راه اندازی می شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  با اشاره به قصه گویی پنج کشور در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی اظهار کرد:  امسال پنج کشور به بخش بین الملل جشنواره راه یافتند که اگر شرایط حضورشان فراهم شود در این جشنواره قصه‌گویی خواهند داشت؛ این قصه گوها از کشورهای ترکیه، انگلستان، هند، کنیا و اوگاندا  در این جشنواره گویی خواهند داشت.

فرهاد فلاح در باره جوایز بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی توضیح داد: امسال در هر بخشی یک برگزیده خواهیم داشت ولی اگر بخشی قابلیت بیشتر نیز داشته باشد،  تعداد برگزیدگان بیشتر می شود؛ علاوه بر همه بخش ها تلاش داریم یک جایزه ویژه مدیرعامل برای یک اثر برگزیده نیز بگذاریم که یک قصه به انتخاب خود داشته باشند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  درباره حمایت از قصه گوها در جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: عموم قصه ها از آثار کهن هستند معدودی از آثار جدید هستند ولی در ایام جشنواره  رسانه ملی و سایر شبکه ها از قصه گوها استفاده می کنند.

فرهاد فلاح از طرح پیشنهادی کانون برای ساخت یک برنامه کودک و نوجوان ویژه قصه گویی در تلویزیون خبر داد و گفت:  می خواهیم این برنامه را از نوروز سال آتی تا تابستان داشته باشیم و الان پیشنهاد داریم که قصه ها ضبط استدیویی شوند و در سکوها هم نمایش داده شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  درباره  قصه گویی پیرامون شعار سال نیز توضیح داد:  جشنواره امسال متناسب با شعار سال بخش قصه های اراده  و روایت پیشرفت و روایت کسب کار را ارائه کرد و موضوع برای قصه گوها مشخص بود تا بر اساس موضوع قصه گویی کنند همچنین برای آنها کلاس های توجیهی و آموزشی نیز گذاشته شد تا بر اساس آن روایت خود را ارائه دهند ؛ در این بخش ما فاقد متن واحد بودیم و تنها کسانی ورود پیدا کردند که سابقه طولانی در قصه گویی داشتند و تعداد آنها محدود بودد اما روایت های خوبی را ارائه کردند.

وی تصریح کرد: تولید مکتوب در زمینه روایت پیشرفت کم است باید مستنداتی برای این بخش باشد و همین خود نقطه ضعفی است که باید بر روی آن کار کرد.

کد خبر 1738397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha