تنش آبی در ۹۰ روستای نهبندان

ایروانی گفت: بیش از ۹۰ روستای نهبندان در تابستان تنش آبی دارند که با تانکر آبرسانی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی  امروز (۲۱ آذر) در جمع دانشجویان دانشگاه های نهبندان اظهار داشت: انتظار ما از دانشجویان در نظام جمهوری اسلامی مطالبه گری عقلانی و اقعی است.
 
فرماندار نهبندان با بیان اینکه دانشجویان برای توسعه نهبندان باید پویا باشند، گفت: دانشگاه سر زنده و مطالبه گر در چارچوب خواسته های مردمی برای ما مهم است؛ دانشجویان  برای ایران قوی باید مطالبه جدی داشته باشند، گرچه بعد از مطالبه گری  اقدامات فوری محقق نمی شود اما مسئولان به آن توجه می کنند.


ایروانی با بیان اینکه به نهبندان نسبت به سایر شهرستان ها توجه خوبی انجام شده است، گفت: اما اقدامات دیده نمی شود، سه هزار و ۶۰۰ قطعه زمین را برای طرح نهضت ملی مسکن در نهبندان واگذار شد اما چون قیمت اجاره بها بالا است این مهم دیده نمی شود در این میان باید عرضه و تقاضا را متناسب کنیم تا اجاره بها افزایش نیابد.


وی تصریح کرد: واگذاری زمین طی دو سال گذشته در نهبندان برابر با ۲۰ سال گذشته است، جنس مطالبه گری نداشتن سبب عدم پیشرفت شهرستان شده است.


فرماندار نهبندان افزود: ۲ هزار میلیارد تومان برای روکش آسفالت جاده های فرعی و روستایی اختصاص یافته است، ۱۴۷ کیلومتر هم شریان اصلی داریم که اعتبار ملی می گیرد.


ایروانی گفت: در شهرستان نهبندان با فقر مدیریت هم مواجه هستیم، دانشجویان سرمایه های ما بوده و سکاندار مدیریت و عرصه خدمات می شوند لذا دانشجویان باید در آینده، شغل خود را در شهرستان ایجاد کنند.


وی با بیان اینکه مدیران یک حصار دور خود گذاشته اند باید این حصار برداشته شود و تفاهم نامه هایی برای آموزش جوانان در حوزه معادن منعقد شود تا زمینه اشتغال فراهم شود، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای معدن در دپارتمان ملی معدن در دستور است و دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند.


فرماندار نهبندان ادامه داد: شورا و دهیار باید مشکلات مردم را مطالبه کنند، شورا و دهیار باید با مردم تعامل داشته باشند، از محل طرح توسعه نهبندان جاده های روستایی آسفالت خواهند شد.


وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ روستای نهبندان در تابستان تنش آبی دارند که با تانکر آبرسانی می شوند، تصریح کرد: آب سالم قابل شرب در حال انتقال است. در بسیاری از روستا با کمک خیرین آب شیرین کن نصب می کنیم و برای حل مشکل آب در بیش از ۲۳ روستا لوله کشی شده است.


فرماندار نهبندان گفت: از ابتدای دولت تا کنون ۱۵۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد برای یک هزار و ۸۷۱ طرح پرداخت شده است، ۴۰۰ میلیارد تومان هم گازکشی انجام داده ایم.


ایروانی با بیان اینکه هفت حلقه چاه آب در نهبندان به صورت موقت حفر شده است، گفت: طی دوسال گذشته سه هزار میلیارد تومان اعتبار  به نهبندان تزریق شده است اما خدمات دیده نمی شود.


وی تصریح کرد: ما مشکل کار در نهبندان نداریم اما نیازمند نیروی کار ماهر هستیم.

کد خبر 1738574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha