مسکو میزبان نشست مجمع بین المللی اسلامی

نوزدهمین دوره نشست مجمع بین المللی اسلامی با مشارکت شخصیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی در مسجد جامع مسکو درحال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاتحاد، نوزدهمین دوره نشست مجمع بین المللی اسلامی با عنوان «نقش رهبران ادیان در حمایت از ارزش‌های معنوی و اخلاقی و تقویت صلح و امنیت» با مشارکت شخصیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی روز گذشته(سه شنبه ۲۱ آذر) در مسجد جامع مسکو برگزار شد.

دکتر علی راشد النعیمی، رئیس شورای جهانی جوامع مسلمان در مجمع بین المللی اسلامی بر اهمیت نقش رهبران دینی و ضرورت همگامی شان با متغیرات زمان به منظور مقابله با چالش‌های معاصر با روش‌های مدرن تاکید کرد تا بر نسل‌ امروز و آینده تاثیر بگذارد

النعیمی گفت: باید دایره ارزش‌هایی که باید از آنها محافظت شود و توسعه یابد،گسترش یابد. ارزش شهروندی و احترام به قانون از مهم‌ترین ارزش‌ها به شمار می آید تا از نسل‌ها دربرابر ارزش‌های فرامرزی که می تواند ذهن آنها را برباید،محافظت کنیم.

در همین حال، دکتر شوقی علام،مفتی مصر گفت: رهبران دینی و علما و مبلغ و واعظان مسئولیت بزرگی در زمینه گسترش ارزش‌های اخلاقی و معنوی به منظور توقف خشونت و جنگ و حمله به مومنان و مستضعفان برعهده دارند.

شیخ راویل عین‌الدین مفتی اعظم و رئیس شورای مفتیان روسیه در این نشست با اعلام از حمایت از مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار وحدت جهان اسلام برای توقف نسل‌کشی در فلسطین شد.

نوزدهمین نشست مجمع بین‌المللی اسلامی با نظارت اداره دینی مسلمانان روسیه از روز سه شنبه  آغاز و تا امروز ادامه دارد.

کد خبر 1738685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha