قلم به دستان افراد را به برپایی نماز ترغیب کنند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد تریبون دار قلم به دستان افراد را به برپایی نماز ترغیب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در اجلاسیه استانی نماز استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه نماز کلید بهشت است، اظهار کرد: نماز کلید بهشت و بهترین عمل‌ها برای رسیدن به بهشت، آسایش، آرامش و رهایی از دردها و رنج‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه اگر در دنیا به دنبال رفاه هستیم برای رسیدن به آرامش است، گفت: آرامش‌های دنیا موقتی بوده و اعتیاد به آرامش ابدی و بی‌نهایت داریم که این آرامش کلید آن نماز است.
وی جهنم را محلی برای انسان‌هایی که به خود ظلم می‌کنند دانست و افزود: وقتی انسان خود را از بهشت محروم می‌کند به این معنا بوده که به خود ظلم کرده است.
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه ضرورت دارد که انسان به معرفت الهی برسد و خود را از حالت حیوانی خارج کند، ادامه داد: راه خروج انسان از این حالت حیوانی عبادت پروردگار، اقامه نماز، روزه و حیا است.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه نماز یک سیرت بوده که انسان را از حالت حیوانی خارج می‌کند، یادآور شد: اگر می‌خواهیم به سعادت دنیا و آخرت برسیم باید تلاش کنیم نماز بخوانیم و به فرزندان خود نیز این مهم را آموزش دهیم.
وی با اشاره به اینکه همه دلسوزان، آگاهان و اندیشمندان انسان‌ها را به نماز دعوت کرده‌اند، اظهار کرد: کسانی که جامعه را به بی‌حیایی، بی‌نازی و بی‌حجابی دعوت می‌کنند خائن و ستمگر هستند.
آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: امروز در دولت اسلامی باید در زمینه ترویج نماز لیت‌های لازم همراه با برنامه‌ریزی در دستور کار قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اذعان به اینکه در یک جامعه دینی و مسلمان اگر زنان و مردان آن اهل نماز نباشند خسارت بار است، گفت: باید اعضای خانواده و همه مردم را به خانه نماز دعوت کرد، زیرا همه انبیا الهی در این راستا نیز وظیفه ای از طرف پروردگار داشتند تا انسان را به معرفت الهی برسانند.
کد خبر 1738769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha