درخشش بانوان تالشی در جشنواره ملی کاما

عظیمی از درخشش مینو امیرارده‌جانی و زهرا خسروی‌ریک بانوان تالشی در جشنواره ملی کاما(کتاب افراد معلول ایران) خبر داد.

یاسر عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان،اظهارکرد: دومین دوره جشنواره ملی کاما(کتاب افراد معلول ایران) به همت انجمن نابینایان ایران و جامعه معلولین ایران و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برگزار شد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی تالش با بیان‌اینکه این جشنواره با هدف توجه به جامعه افراد دارای معلولیت، شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر حوزه افراد دارای معلولیت و تقدیر و حمایت از آثار برتر نویسندگان، پژوهشگران، مترجمان و ناشران در موضوع انواع معلولیت برگزار شد، افزود: دومین دوره جشنواره ملی کاما(کتاب افراد معلول ایران) در محورهای آسیب‌های اجتماعی مربوط به انواع معلولیت‌ها؛ توانبخشی افراد دارای معلولیت؛ روانشناسی، مشاوره و پیشگیری از انواع معلولیت‌ها؛ ادبیات داستانی، شعر، هنر، تاریخ، حقوق و... (شامل افراد دارای معلولیت)؛ پزشکی و توان پزشکی مرتبط با افراد دارای معلولیت و دسترس پذیری، فضاهای مجازی شامل: تارنماهای اینترنتی، برنامه‌های کاربردی و شبکه‌های اجتماعی برای افراد دارای معلولیت برگزار شد.

وی از درخشش و کسب مقام مینو امیرارده‌جانی و زهرا خسروی‌ریک بانوان تالشی در جشنواره ملی کاما(کتاب افراد معلول ایران) خبر داد، تصریح‌کرد: مینو امیرارده‌جانی از انتشاراتی ماه مینو و زهرا خسروی ریک روشندل تالشی در حوزه اثر زبان‌- گویش‌های محلی با کتاب تلشه مثل، به ترتیب به عنوان انتشاراتی و اثر برتر در این جشنواره برگزیده شدند.

عظیمی با اشاره به اینکه آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی کاما( کتاب افراد معلول ایران) به منظور تجلیل از نویسندگان، پژوهشگران، مترجمان، پدیدآورندگان دارای معلولیت، در  تالار قلم مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد، خاطرنشان‌کرد: در این آیین از نفرات برتر جشنواره با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

کد خبر 1738950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha