جغرافیای سیاسی منطقه به نفع جهان اسلام در حال دگرگونی است

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل گفت: جغرافیای سیاسی منطقه به نفع جهان اسلام، ایران اسلامی و جریان مقاومت اسلامی در حال دگرگونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل بعد از توصیه و سفارش به تقوای الهی و تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: ابوذر غفاری که یکی از صحابی باوفای پیامبر اسلام است از محضر پیامبر اسلام درخواست نمودند  که او را موعظه نمایند، رسول الله در جواب فرمودند تو را به تقوای الهی سفارش می‌کنم که سرچشمه همه خوبی‌هاست.

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل افزود: ابوذر غفاری  می‌گوید  عرض کردم یا رسول الله مرا بیشتر از چشمه فیض خویش بهره مند سازید که حضرت فرمودند بر تو باد به تلاوت قرآن و زیادی یاد خداوند چرا که تلاوت قرآن و یاد خداوند سبب می‌شود تا فرشتگان در آسمان تو را یاد کنند و در زمین برای تو نور است. عرض کردم یا رسول الله بیشتر موعظه بفرمایید که حضرت فرمودند تو را به سکوت سفارش می‌کنم چرا که شیطان را دور کرده و تو را در امور دینت کمک می‌کند.

حجت الاسلام قاسمی افزود: این روایت حاوی سه جمله بسیار پرمعنا از رسول اکرم است. یکی اینکه تقوای الهی داشته باش که بهترین بازدارنده انسان است دوم اینکه قرآن بخوان که قرآن خواندن باعث می‌شود فرشتگان در آسمان به یاد تو باشند و در زمین هم نور تو باشند  و در جمله سوم فرمودند خاموشی و سکوت را پیشه کن که مایه نجات امت است.

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات در ادامه با اشاره به روز ۲۶ آذر که روز حمل ونقل نام گذاری شده است گفت: در بحبوحه جنگ تحمیلی، اواخر پائیز ۱۳۶۱، حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، پهلو گرفته بود و تخلیه سریع، امن و صحیح کالاها در آن شرایط کمبود کالاهای اساسی در کشور و تهدید حملات دشمن، تبدیل به یکی از مسائل مهم کشور شده بود تا این‌که در ۲۶ آذر، حضرت امام خمینی رحمه الله در پیامی تاریخی، کامیون‌داران کشور را به مشارکت در تخلیه هرچه سریع‌تر کشتی‌ها فراخواندند. به‌دنبال این فرمان تاریخی، کشور شاهد بسیج عمومی کامیون‌داران گردید و صحنه‌های زیبایی از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه‌روزی را در حافظه تاریخی خود ثبت کرد.

حجت الاسلام قاسمی افزود: به شکرانه و ماندگاری این اقدام جهادی، و در جهت آگاهی اقشار مختلف مردم از نقش و جایگاه والای شبکه گسترده حمل و نقل کشوری، شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۶ آذر را روز ملی حمل و نقل نامیده است.

خطیب جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات در ادامه با اشاره به روز۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: همه روزها می توانند از روزهای به یاد ماندنی باشند، ولی گاه رویدادهای مهمی سبب می شود تا یک روز، برای همیشه در طول تاریخ ماندگار بماند. یکی از این روزها، بیست و هفتم آذر سال ۱۳۵۸ بود. ۲۷ آذر، یادآور شهادت مظلومانه فرزند برومند این آب و خاک، شهید آیت اللّه دکتر محمد مفتح است که به دلیل تلاش هایش برای وحدت دو نهاد حوزه و دانشگاه، این روز، «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامیده شده است.

حجت الاسلام قاسمی در رابطه با حوادث تلخ این روزهای دنیای اسلام پیرامون فلسطین مظلوم و غزه قهرمان گفت: علی رغم خواست استکبار جهانی و رژیم کودک کش صهیونیستی مقاومت حماس و مردم فلسطین در این مدت، تحولات بسیاری را در منطقه و جهان ایجاد کرد که شاید بتوان این گونه تعبیر کرد که سبب شکل گیری جغرافیای سیاسی جدیدی در منطقه غرب آسیا شد.

وی افزود: جغرافیای سیاسی منطقه به نفع جهان اسلام، ایران اسلامی و جریان مقاومت اسلامی در حال دگرگونی است و طوفان الاقصی نشان داد که دیگر قدرت و معادلات نظامی آمریکا و رژیم صهیونسیتی در منطقه تاثیرگذار نیستند.

حجت الاسلام قاسمی عملیات طوفان الاقصی را سبب تشدید آمریکا زدایی در منطقه غرب آسیا دانست و گفت: سلطه آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و اروپایی ها در منطقه روز به روز درحال کمتر شدن است و این نشانگر افول این قدرت های استعماری و استکبای در منطقه است.

حجت الاسلام قاسمی افزود:  عملیات طوفان الاقصی نشان داد که مسئله فلسطین بعد از ۷۵ سال اشغالگری توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، هنوز مسئله اول جهان اسلام است؛ چرا که مسئله فلسطین زنده بوده و مردم آن در جغرافیای سیاسی جدید نقش مهم و بی‌بدیلی را خواهند داشت و گروه های حماس و جهاد اسلامی نشان دادند که جریان مقاومت به دنبال آزادی مردم فلسطین از یوغ استکبار و سلطه‌گری رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد:  عملیات طوفان الاقصی سبب شد تا بیداری اسلامی به صورت جهانی در اقصی نقاط دنیا به وجود آید اگر روزی در فتنه ۱۳۸۸  «شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» می دادند؛ اما امروز نه تنها در سراسر ایران بلکه در سراسر جهان شعار حمایت از فلسطین و لبنان سر می‌دهند و اعلام می کنند که فلسطین پیروز است و اسرائیل نابود است.

کد خبر 1739045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha