حضرت زهرا (س) ترسیم کننده شخصیت حقیقی زن مسلمان است

آیت الله امان الله علیمرادی گفت: وجود مقدس حضرت زهرا (س) ترسیم کننده حیات طیبه اسلامی و ترسیم کننده شخصیت حقیقی زن مسلمان است که به فضل خدای تعالی ملت ایران این مکتب را دنبال می کند.

آیت الله علیمرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ذکر فضائل و مناقب حضرت زهرا (س) از اساسی‌ترین اموری می باشد که در دین اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شنیدن، درک کردن و توجه به فضائل حضرت زهرا (س) قله‌های انسانیت، فضیلت، شرافت و کرامت را به انسان نشان می‌دهد و دل انسان را متوجه قله کمال می‌سازد و در شعاع آن فضیلت‌ها قرار می‌دهد.

وی مجالس عزای حضرت زهرا (س) را دارای برکات معرفتی و جاذبه معنوی دانست و بیان کرد: این مجالس مایه تقویت ایمان و حسن اخلاق است و فلسفه برگزاری این مجالس این است که سبک زندگی ما به سبک زندگی آن حضرت نزدیک شود.


 آیت الله علیمرادی با اشاره به این که خداوند در آیات فراوانی به بیان فضائل حضرت زهرا (س) اهتمام ورزیده‌اند، ابراز کرد: خداوند در سوره کوثر آن حضرت را کوثر و ادامه دهنده وجود مادی و معنوی پیغمبر (ص) معرفی کرده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این آیه از این جهت نازل شد که عده ای پیغمبر اکرم (ص) را ابتر می خواندند اما خداوند با اعطای حضرت زهرا (س) در واقع فرمودند؛ وجود پیغمبر (ص) از طریق آن حضرت تداوم دارد.

وی خاطرنشان کرد: آن ماموریت جهانی و جاودانه ای که رسول خدا عهده‌ دارش است که بشریت را به اوج کمال علمی، اخلاقی و رفتاری برساند، این ماموریت الهی از طریق وجود مقدس حضرت زهرا (س) ادامه خواهد یافت.

آیت الله علیمرادی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) سهم عظیمی در هدایت، سعادت و حیات طیبه بشریت در دنیا و آخرت دارد، اظهار کرد: پیغمبر (ص) می‌فرماید؛ اگر همه فضیلت‌ها، خوبی‌ها و ارزش‌ها در قالب یک شخص تجسم پیدا کند آن شخص، حضرت فاطمه زهرا (س) است بلکه او برتر از همه فضائل است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آن حضرت نقشه جامع هویت زن مسلمان را به عالم نشان داد، تصریح کرد: اگر جهان غرب و شرق بخواهد بداند زن تربیت شده مکتب اسلام چگونه زنی با  چگونه رفتار خانوادگی، سیاسی، اجتماعی است و چگونه رفتار هدایت گرانه و معلم کتاب و حکمت است باید به شخصیت حضرت زهرا (س) بنگرد.

وی با بیان اینکه امام راحل می فرمایند؛ اگر حضرت زهرا (س) مرد بود، پیامبر می شد، عنوان کرد: اراده الهی بر این است که ماموریت رسالت و نبوت به جنس مرد سپرده شود و امام با این سخن می خواهد بگوید که کمالات آن حضرت همتای کمالات خاتم النبیین و امیرالمومنین (ع) است.

آیت الله علیمرادی ابراز کرد: حضرت زهرا (س) صلاحیت دارد که نقشه حیات طیبه زن و مرد را به همه عالم نشان دهد اما دیگر مکاتب که نه انسان را می‌شناسند و نه سعادت انسان را می دانند، آنها صلاحیت این را ندارند که سبک زندگی به زن و دختر ما نشان دهند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دیانت، شرافت و کرامت را باید از فضائل و کمالات حضرت زهرا (س) فرا گرفت، اظهار کرد: خداوند فرشتگان را شاهد می گیرد که شیعیان آن حضرت را از آتش جهنم ایمن می کند، یعنی به برکت وجود حضرت زهرا (س) پیروی از آن حضرت، شیعیان در آن عالم طوری زندگی می کنند که نتیجه اش ایمنی از جهنم و ورود به بهشت است.

وی اضافه کرد: نمونه آن را در حال حاضر می بینیم تنها کسانی که از سبک زندگی حضرت زهرا (س) پیروی می کنند، شیعیان آن حضرت در ایران اسلامی هستند.

آیت الله علیمرادی با اشاره به این که حضرت زهرا (س) تا همیشه تاریخ مسیر هدایت را نشان داده، اظهار کرد: آن وجود مقدس حقیقتی است که همه بشریت امت اسلامی، شیعیان و ملت ایران مدیون آن حضرت هستند زیرا حضرت زهرا (س) پشتیبان رسالت و امامت بود.


 نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسول خدا (ص) آن حضرت را ام ابیها یعنی تکیه‌گاه، پناه و پشتوانه خود در زندگی شخصی و در امر رسالت، هدایت و سعادت بشریت قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: خصوصیات حضرت زهرا (س) شامل مبارزه با ظلم، مبارزه انحراف، پلیدی، بی حیایی، بی عفتی و مبارزه با همه زشتی ها و پلیدی ها است.

 آیت الله علیمرادی انقلاب اسلامی را پرتویی از نور وجود مقدس حضرت زهرا (س) دانست و تصریح کرد: این انقلاب اسلامی نتیجه آن معادلات جهانی که روزی  جهان را به بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بود و مسلمانان و اسلام هیچ نقشی نداشتند را تغییر داد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:  دهکده جهانی می خواست جهان ملک آمریکا شود اما سبک زندگی زهرایی و فاطمی که در این روزگار امام راحل بنا کرد و مقام معظم رهبری ادامه دادند، این معادلات را تغییر داد.

وی بیان کرد: روزگاری فلسطین تصرف شده بود و مردمش بیرون انداخته شده بودند و با قتل عام تقریبا در حال محو شدن از صفحه تاریخ بود اما سبک زندگی فاطمی که در این روزگار پرچمدار آن امام راحل و مقام معظم رهبری است، فلسطین را زنده کرد.

آیت الله علیمرادی عنوان کرد: مردم مظلوم، بی پناه و آواره فلسطین را همین سبک زندگی فاطمی بسیج کرد تا مقاومت و حماس شکل گرفت و این ادامه دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: این سبک زندگی فاطمی است که نه تنها شیعیان را ایمن از جهنم می کند بلکه در رحمت را به روی غیر شیعیان و سایر فرق اسلامی هم باز کرده است، فلسطینیان شیعه نیستند اما دیدند تنها ملتی که زبان گویای مظلومیت های آنها است رهبر ایران می باشد.

وی افزود: فلسطینان دیدند تنها دولت و کشوری که حقیقتا در قول و عمل حامی آنها است، ایران می باشد، این منم نشان می دهد که غیر مسلمانان هم به حقانیت دین اسلام، جمهوری اسلامی و مکتب تشیع پی برده اند.

آیت الله علیمرادی اظهار کرد: حق طلبان غرب، دانشگاهیان اروپایی ها و آمریکا پی به تزویر، نفاق و دور رویی جریانات استکبار جهانی پی برده اند که این مهم به برکت وجود مکتب و سبک زندگی فاطمی است که در این روزگار پرچم دار این مکتب مقام معظم رهبری به پیروی از امام راحل است.


وی خاطرنشان کرد: وجود مقدس حضرت زهرا (س) ترسیم کننده حیات طیبه اسلامی و ترسیم کننده شخصیت حقیقی زن مسلمان است که به فضل خدای تعالی ملت ایران این مکتب را دنبال می کند.

کد خبر 1739131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha