مباشرت در جرم خیانت در امانت است

حجت الاسلام زارعی کیاپی با بیان اینکه مباشر جرم در نیروهای مسلح اقدامی نادرست و جرم است، گفت: مباشرت در جرم خیانت در امانت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام محمداسماعیل زارعی کیاپی- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران در دوره آموزشی حقوق قضایی ویژه کارکنان پلیس راه آهن ایستگاه ورسک ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) و اشاره به جایگاه نیروهای مسلح اظهار کرد: در علم حقوق، مرتکب جرائم مباشرین و مرتکبین جرائم می باشند ولی اسباب ارتکاب جرم اقوی از مباشر جرم و مهمتر است.

مباشرت در جرم خیانت در امانت است

وی افزود: در یک جرم عوامل نظارتی همچون واحدهای عقیدتی سیاسی، بازرسی و فرماندهی به دلیل ترک فعل، ضامن ارتکاب جرائم بوده در مواردی که تقصیر افرادی به غیر از مباشر، به دلیل ترک فعل مقصر شناخته گردند، بی شک باید توضیحات خود را به دادگاه ارائه نمایند.

حجت الاسلام زارعی کیاپی همچنین ضمن مهم شمردن جایگاه فرماندهی، گفت: هر کجا فرماندهی را تضعیف نموده ایم و دستورش را فصل الخطاب قرار نداده ایم، در همان نقاط متاسفانه با رشد نرخ جرائم مواجه بودیم و شرعاً در قبال این عمل مسئول خواهیم بود.

 وی در ادامه در خصوص برخی جرائم شایع در نیروهای مسلح، مواردی را با استناد به برخی از پرونده های قانونی مطرح و به صورت مصداقی در خصوص مجازات های پیش بینی شده در قانون مطالبی را بیان داشت.

حجت الاسلام زارعی کیاپی با بیان بازتعریفی از مباشر جرم، اذعان کرد: مباشرت در جرم خیانت در امانت است.

در خاتمه این دوره آموزشی، سرهنگ علی رضی- فرمانده پلیس راه آهن شمال، گزارش عملکردی مبسوط درخصوص ماموریت های پلیس و به خصوص در ایستگاه راه آهن ورسک ارائه نمودند.

کد خبر 1739173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha