پیام دولتمردان کشورهای اسلامی به مناسبت درگذشت امیر کویت

دولتمردان کشورهای مختلف اسلامی درگذشت «نواف احمد جابر الصباح» امیرکویت(86 ساله) در پیام‌های جداگانه را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، سید عمار حکیم، رئیس ائتلاف دولت ملی امروز درگذشت در بیانیه‌ای درگذشت «نواف احمد  جابر الصباح» را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای او رحمت واسعه مسئلت کرد.

حکیم افزود: ما نقش معتدل و میانه رو وی را در برخورد با بیشتر پرونده‌ها و مسائل داغ منطقه و جهان به ویژه پرونده‌های عربی و اسلامی  با نگاهی مدارا و مسئولانه و موضعی دور از تنش و احساسات را به یاد داریم.

در همین حال، محمد شیاع السودانی در پیامی به ملت و دولت کویت درگذشت شیخ نواف احمد جابر صباح را تسلیت گفت .

در این پیام آمده است: ما از خداوند متعال رحمت واسعه برای او و صبر و بردباری برای خانواده او و همه ملت کویت خواهانیم.

از سوی دیگر، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان نیز امروز در پیام‌های جداگانه درگذشت شیخ نواف احمد جابر الصباح(86 ساله) را تسلیت گفتند.

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در پیامی در صفحه پلتفرم «X» نوشت: درگذشت شیخ نواف احمد جابر الصباح، را به شیخ مشعل احمد جابر الصباح و دولت و ملت  کویت را تسلیت می گوئیم.

ما با همه ملت در این مصیبت و غم همدردی می کنیم.

همچنین از خداوند متعال برای این فقید درگذشتمان رحمت واسعه و بهشت و همجواری با صدیقان و ابرار خواهانیم. انالله  و انا الیه راجعون.

«محمد بن زاید آل نهیان»رئیس دولت امارات متحده عربی نیز درگذشت شیخ نواف احمد جابر الصباح را به امیر جدید کویت شیخ مشعل تسلیت گفت.

امارات همچنین سه روز را عزای عمومی اعلام کرد و پرچم‌های سیاه را از امروز بر همه ادارات رسمی داخل کشور و سفارت‌خانه و هیئت‌های دیپلماتیک دولت امارات در خارج برافراشت.

کد خبر 1739251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha