بنیانگذار جبهه مقاومت حضرت زهرا(س) است

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه مکتب مقاومت که امروز ما در جهان جبهه مقاومت داریم، بنیانگذار آن حضرت زهرا(س) بوده است، گفت: صبر، استقامت و مقاومت در برابر ظلم، ستم، غصب حق مسلم علی(ع) و غصب حق مسلم فاطمه زهرا(س)، این مکتب را زهرای طاهره بنیان گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله دژکام در مراسم تشییع پیکر پاک ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شیراز گفت: خدای متعال در سوره بقره می فرماید به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت.
وی افزود: مردم ارادتمند اهل بیت(ع) با روی دوش گذاشتن جنازه شهدای زهرایی، جنازه هایی که بیش از ۴۰ سال مثل قبر حضرت زهرا(س) پیدا نبودند، حرکت کرده و به میدان آمدند تا یاد زهرای طاهره را در اذهان همه جهانیان زنده کرده و به شهدا احترام بگذابگذارند.
وی بیان کرد: بعضی از این شهدا به عملیات والفجر ۸ مربوط هستند و رمزشان در شروع عملیات یا فاطمه الزهرا بوده است، با نام فاطمه زهرا حرکت کردند و با یاد زهرای طاهره رزمیدند و فتح، پیروزی و ظفر را برای امت اسلامی به ارمغان آوردند گرچه خودشان تکه تکه شدند و غریبانه بیش از ۴۰ سال در منطقه عملیاتی والفجر ۸ آرمیدند.
وی عنوان کرد: امروز این شهدا به خانه بازگشتند اما ما می خواهیم بگوییم که شهدای عزیز رمزتان یا فاطمه الزهرا بود و هنوز ما قبر حضرت زهرا(س) را پیدا نکرده ایم.شما با یاد زهرای طاهره حرکت کرده اید و چند روز دیگر بالای قبر شما سنگ می گذارند و میگویند این شهید است اما بیش از ۱۴۰۰ سال می گذرد و هنوز کسی قبر بی بی دو عالم را پیدا نکرده است. 
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مکتب مقاومت که امروز ما در جهان جبهه مقاومت داریم، بنیانگذار آن حضرت زهرا(س) بوده است، خاطرنشان کرد: صبر، استقامت و مقاومت در برابر ظلم، ستم، غصب حق مسلم علی(ع) و غصب حق مسلم فاطمه زهرا(س)، این مکتب را زهرای طاهره بنیان گذاشت.
وی اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم با صدای بلند همه امت اسلامی را مورد خطاب قرار می دهد.
"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ"، اگر می خواهید عزت و عظمت داشته باشید و اگر می خواهید زیر چکمه صهیونیست ها، غاصبان، امپریالیسم ها و دستگاه جنایتکار آمریکا و همراهان آمریکا نباشید، اگر می خواهید ذلت نکشید از صبر و مقاومت کمک بگیرید.
وی افزود: ملتی که صبر و ایستادگی در مقابل سختی ها ندارد مطمئن باشد چیزی به غیر از خواری و ذلت نصیبش نمی شود.
به گفته آیت الله دژکام ۷۵ سال تاریخ غصب سرزمین فلسطین جلوی روی ما هست، امروز ۴ گردان القسام دارد بینی صهیونیست را به خاک می کشد اما یک روز چهار کشور عربی حمله کردند ولی صبر نداشتند و اهل مقاومت و ایستادگی نبودند و دیدید که چگونه خوار و خفیف شدند و امروز مصر که در همسایگی فلسطین است می بیند نزدیک به ۲۰ هزار فلسطینی تکه تکه می شود و درخواست بازکردن گذرگاه رفح را داریم اما مصر میگوید تا اسرائیل اجازه ندهد نمی توانم، این ذلت مال بی صبری است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: عزت حماس، عزت حزب الله، عزت جبهه یمن و عزت جبهه مقاومت به خاطر ایستادگی و صبرشان است.خدای متعال می فرماید از صبر کمک بگیرید.
به اذعان آیت الله دژکام امروز من و شمایی که شهیدانمان بعد از ۴۰ سال از شهادتشان آمده اند باید حواسمان باشد آنچه که به واسطه شهادت این شهیدان کسب کرده ایم که استقلال و عظمت کشورمان هست بدون استقامت، مقاومت و ایستادگی خدایی نکرده از دست خواهیم داد.
وی گفت: برای ما صحنه های آسانی نیست، خدای متعال در ادامه همین آیات می فرماید مرتب شما را امتحان می کنم، بلا سختی دارد و خدا فرموده بلا را به سوی شما می فرستم.
"وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ"، مژده و نصرت حق برای صابران است و همراهی خدای متعال برای صابران است.
امام جمعه شیراز گفت: امروز اگر ما با توطئه هایی که در دستگاه تبلیغاتی دشمن است صبر و مقاومت را از دست دهیم دستاوردهای این شهدا را از دست خواهیم داد.باید خود را برای یک دوره طولانی مقاومت که این پرچم های برافراشته عزت مندانه اسلامی را به دست امام زمان(عج) انشاالله بسپاریم آماده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در آخرالزمان جای لاپوشانی کردن نیست بلکه آخرالزمان دوره سختی است و امروز در دوره آخر الزمان هستیم، عنوان کرد: باید آمادگی برای تحمل بلاهای مختلف را در خود زنده نگه داریم.
پدر و مادرهای این شهدا که نمی دانیم امروز زنده هستند یا خیر ۴۰ سال پیش فرزند خود را فرستاده اند و امروز جنازه فرزندش آمده است، اگر آنها صبر نکرده بودند ما امروز عزت مندی نداشتیم.
وی با اشاره به اینکه این امروز دشمن می خواهد به شکلی کم صبری و بی حوصلگی را در جامعه ما رواج دهد، بیان کرد: خدای متعال به همه ما توصیه کرده است که "اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ".از صبر و نماز کمک بگیرید و آگاه باشید که خدا با صابران است.
به گفته امام جمعه شیراز امروز شهدا آمده اند بگویند ما پشت پیراهن خود اسم فاطمه زهرا را نوشتیم و ذکر فاطمه زهرا را گفتیم و حرکت کردیم‌.عملیات والفجر ۸ را مطالعه کنید، این بچه ها بیست دقیقه در دل شب روی آب خروشان اروند و زیر تیربارهای دشمن حرکت می کردند تا به سمت دیگر رودخانه بروند اما نه نگفتند و خم به ابرو نیاوردند و مرد و مردانه میدان را گرفتند.
وی ادامه داد: فرمانده یکی از گردان های این عملیات تعریف می کرد که وقتی زیر تیربار دشمن زمین گیر شده بودیم یک فریاد "هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی" گردان را به حرکت در آورد چرا که آمده بودند کمک حسین زهرا بدهند.
وی بیان کرد: امروز در ادامه راه این شهدا جمعیت بزرگ امت اسلامی ایستاده است که اگر صدای "هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی" مهدی موعود بلند شود کمک دهند.همه در خدمت صاحب الزمان هستیم و منتظر قدوم مبارک ایشان هستیم و از وجود مبارک امام زمان(عج) میخواهیم که دست به دعا بردارد برای این امتی که غریبی و مظلومیت می کشد و بچه های آنها تکه تکه می شوند و در وسط غزه عده ای از تشنگی و گرسنگی از بین می روند و عده دیگری از بمباران صهیونیست ها به شهادت می رسند، یا صاحب الزمان همه امیدها به دست دعای شماست.
کد خبر 1739348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha