۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه در سفر دوم دولت به گلستان به بهره‌برداری می‌رسد

مهاجر گفت: در سفر دوم دولت سیزدهم به استان گلستان ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش‌های مختلف به بهره برداری خواهد رسید و عملیات اجرایی پروژه‌های متعدد با برآورد اعتبار ۹۴ هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدعلی مهاجر امروز (دوشنبه ٢٧ آذر) در نشست با هیئت‌های مذهبی استان با رویکرد جهاد تبیین اظهارکرد: اقداپاتی که دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف انجام داده، امیدآفرین و ثمربخش بوده و لازم است که این موضوعات برای مردم تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان، گفت: در آستانه سفر کارگروه راویان سفر با استفاده از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی در استان راه‌اندازی شد تا اقداماتی که جنس آنها جهادی بود را برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به آمادگی استان برای میزبانی از رئیس‌جمهور و وزرا بیان کرد: گلستان سرزمین برادری و نگارستان ایران اسلامی و میراث‌دار چهار هزار شهید است و قطعا در استقبال از رئیس جمهوری که برای خدمت خالصانه به مردم شب و روز نمی‌شناسد، سنگ تمام خواهند گذاشت.

مهاجر اعلام کرد که در سفر دوم دولت سیزدهم به استان گلستان ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش‌های مختلف به بهره برداری خواهد رسید و عملیات اجرایی پروژه‌های متعدد با برآورد اعتبار ۹۴ هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت استان در شاخص‌های اقتصادی و محرومیت گلستان، گفت: درآمد سرانه مردم استان در شروع به کار دولت سیزدهم نصف متوسط کشوری بود که این عدد به نصف درآمد سرانه کشور رسید. گلستان جزو ۴ استان فقیر کشور بوده و در حوزه‌های زیرساختی مانند برق و آب هم کمبودهای زیادی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان توضیح داد که با تلاش‌های صورت گرفته و هزینه‌کرد حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در زمینه آبرسانی، توانستیم بخشی از کمبود آب شرب را جبران کنیم و گرنه ساعات قطعی آب طولانی‌تر می‌شد.

وی درباره خلیج گرگان هم گفت که دولت سیزدهم برای علاج‌بخشی این خلیج ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار صرف کرده است. در ابتدای دولت سه کانال انتقال آب به خلیج گرگان به طور کامل مسدود شده بود و خلیج در آستانه خشکی کامل قرار داشت. اگر دولت سیزدهم دست روی دست می‌گذاشت و خلیج گرگان خشک می‌شد یک پهنه ۶۰ هزار هکتاری از کویر نمکی ایجاد می‌شد که زندگی مردم در استان‌های همجوار تا خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار می‌داد.

کد خبر 1739610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha