بهره مندی بیش از ۱۵۰۰ نفر از خدمات نذر خدمت هلال احمر

شهرجردی از بهره مندی بیش از ۱۵۰۰ نفر از خدمات نذر خدمت هلال احمر استان مرکزی در روستای درمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علیرضا شهرجردی با اشاره به اجرای برنامه ملی نذر خدمت، گفت: این برنامه در ۴ محور حمایتی و معیشتی، سلامت محور، کار آفرینی و توانمندسازی در روستاهای محروم شهرستان خنداب برگزار شد.

مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه و به مناسبت هفته جهانی داوطلب برنامه ملی نذر خدمت به همت جمعیت هلال احمر استان مرکزی برگزار شد، افزود: این برنامه با مشارکت خیرین داوطلب و اعضای گروه جهادی مهاجر، در روستای درمن از توابع شهرستان خنداب به اجرا در آمد.

وی خاطر نشان کرد: اهالی این روستا و روستاهای مجاور از خدمات معیشتی، کاروان سلامت و مهارت آموزی و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی رویداد بهره مند شدند.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: در برش استانی این برنامه ملی با استقرار «کاروان سلامت تخصصی» در مدرسه  ساجدین روستای درمن، طی چهار روز برنامه‌های درمانی در حوزه های پزشک عمومی، دندانپزشکی، مامایی، مشاوره روانشناسی و توزیع دارو بصورت کاملا رایگان انجام شد.

بهره مندی بیش از ۱۵۰۰ نفر از خدمات نذر خدمت هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار کرد: انجام تست‌های غربالگری قند و فشارخون با همکاری پزشکان، کارشناسان و اعضاء متخصص داوطلب جمعیت هلال احمر استان مرکزی از دیگر برنامه های این کاروان سلامت بود.

شهرجردی با اشاره به حضور بیش از ۶۰ نفر از داوطلبان تخصصی درمان در کاروان سلامت نذر خدمت گفت: از اساسی ترین اقدامات نذر خدمت در این روستا استقرار یونیت های دندانپزشکی بود که با اطلاع رسانی صورت گرفته در حدود ۹۰۰ نفر از بیماران روستای درمن و روستاهای مجاور تحت پوشش خدمات درمانی قرارگرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، ماکارونی، روغن و ... به ارزش ی بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال، ۳۰ بسته بهداشتی ویژه کودکان شامل مسواک، خمیر دندان، حوله، صابون و ... به ارزش ۹۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات این برنامه بود.

بهره مندی بیش از ۱۵۰۰ نفر از خدمات نذر خدمت هلال احمر

وی با اشاره به برپایی کلاس‌های آموزشی و مهارت‌های اشتغال ویژه ساکنین روستای درمن توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر گفت: سرکشی از خانواده کم برخوردار از دیگر برنامه های این طرح بود که با حضور معاونت داوطلبان و اعضای داوطلب هلال احمر صورت گرفت.

دکتر شهرجردی اضافه کرد: تیم سحر جمعیت هلال احمر با حضور درمسجد روستا، با ایجاد فضای دوستدار کودک در قالب ایستگاه نقاشی، سرگرمی، برگزاری مسابقه و اهدا جوایز در این برنامه لحظات خاطره‌انگیز برای کودکان روستا رقم زدند.

گفتنی است در این برنامه بیش از  یک هزار و ۵۰۰  نفر از طرح ملی نذر خدمت روستای درمن شهرستان خنداب بهره مند گردیدند که ارزش برآورد شده خدمات ارائه شده بالغ بر ۵۰۰ میلیون می باشد.

کد خبر 1739662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha