اخراج، سانسور و تهدید: حامیان فلسطین با آزارهای جهانی فزاینده مواجه هستند

از زمان آغاز جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، حامیان فلسطینی در سرتاسر جهان با موج فزاینده ای از آزار و اذیت و تهدید و اخراج از مشاغل خود مواجه بوده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، از زمان آغاز جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، حامیان فلسطینی در سرتاسر جهان با موج فزاینده ای از آزار و اذیت و تهدید گرفته و اخراج از مشاغل خود مواجه بوده اند.

از جمله موارد در این زمینه می‌توان به اخراج «زهرا الاخراس»، روزنامه‌نگاری اشاره کرد که به دلیل انتشار پست‌های رسانه‌های اجتماعی در حمایت از فلسطین از شبکه خبری تلویزیونی کانادایی «گلوبال‌نیوز» اخراج شد.

در آلمان نیز «قاسم رعد» به دلیل زیر سوال بردن سیاست‌های داخلی رژیم صهیونیستی از تلویزیون اخراج شد.

همچنین در بریتانیا سیاستمدارانی مانند «پل بریستو»، نماینده محافظه‌کار که پس از درخواست از ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس برای حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه از سمت دولتی خود برکنار شد، هدف تهدیدهای ضد فلسطینی قرار گرفته اند.

ابراز عقاید حامیان فلسطین به‌ویژه مسلمانان و اعراب در آمریکا نیز به بهای از دست دادن شغل یا به خطر افتادن آینده شغلی آنها تمام شده است،زیرا دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده نیز فعالیت‌های دانشجویی را سرکوب می‌کنند.

«فراح عفیفی»، هماهنگ‌کننده تحقیقات در شورای روابط آمریکایی-اسلامی در گفت‌وگو با آناتولی، گفت که تبعیض‌های ضد مسلمانان و فلسطینی‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

او گفت که گزارش اخیر شورای روابط آمریکایی-اسرائیلی بیش از دو هزار و ۱۰۰ مورد از تبعیض علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در بازه زمانی ۷ اکتبر تا ۲ دسامبر را نشان می‌دهد.

عفیفی در این باره گفت: شاهد بوده ایم که دو هزار و ۱۷۱ شکایت به دفاتر ما ارائه شده است؛ از جمله کارمندانی که اظهار می‌کنند به دلیل پست‌های شبکه‌های اجتماعی در حمایت فلسطین یا ابراز حمایت از حقوق بشر عواقب بدی را تجربه کرده‌اند.

این موارد همچنین شامل دانش‌آموزانی است که در مدارس یا دانشگاه‌ها با آزار و اذیت مواجه می‌شوند.

این رقم نشان دهنده جهش عظیم ۱۷۲ درصدی نسبت به سال قبل است و بیشترین افزایش شکایات در مناطقی مانند لس آنجلس، نیویورک، نیوجرسی، اوهایو، فلوریدا و مریلند ثبت شده است.

به گفته عفیفی در این میان، بیش از ۲۰ درصد موارد اخراج یا مواجهه با تبعیض در محل کار بوده است.

وی افزود: مردم در سراسر جهان، از دانشجویان گرفته تا کارمندان به دلیل حمایت از حقوق بشر فلسطینی مورد هدف قرار می گیرند.

هماهنگ‌کننده تحقیقات در شورای روابط آمریکایی-اسلامی خاطرنشان کرد که این حملات مستقیما علیه کارکنانی بوده است که مسلمان، عرب یا فلسطینی هستند.

عفیفی گفت: آنچه ما می‌بینیم استاندارد دوگانه‌ای است که در آن افرادی که مدافع حقوق بشر فلسطین هستند، ممکن است پیامدهایی را به دلیل تصمیم‌شان برای انتشار پست‌های آنلاین درباره حقوق بشر فلسطینی تجربه کنند.

او گفت: تعداد شکایات، از جمله موارد تبعیض گزارش شده از کنترل خارج شده است و تا زمانی که شاهد پایان خشونت در غزه نباشیم، ما پایانی برای این نوع موقعیت ها نخواهیم داشت.

به گفته عفیفی، فضای کنونی مسلمانان، اعراب و فلسطینی‌ها در آمریکا یک فضای ترس مطلق است.

او گفت که شورای روابط اسلامی-آمریکایی در تلاش است تا آگاهی کارکنان را افزایش دهد و آنها را از حقوق قانونی خود آگاه کند.

هماهنگ کننده تحقیقات شورای روابط اسلامی-آمریکایی گفت: برای کارمندان بسیار مهم است که بفهمند چگونه می‌توانند در محل کار خود مورد محافظت قرار بگیرند.

وی افزود: شورای روابط اسلامی-آمریکایی همچنین به آنها راه‌حل‌های عملی می دهد به این معنا که اگر بخواهند در مورد حقوق بشر فلسطینی در رسانه های اجتماعی خود پست بگذارند، چه باید بکنند و چگونه این کار را به طور موثر و ایمن انجام دهند.

کد خبر 1739835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha