نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه راه‌های استان مرکزی در اراک افتتاح شد

طی مراسمی همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه راه‌های استان مرکزی در اراک افتتاح شد

به گزراش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مهرداد جهانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی این مراسم، با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های نیمه تمام در حوزه راه‌های استان مرکزی در دو سال اخیر ۶۲ طرح نیمه تمام تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: بهره‌مندی ۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته در سطح استان مرکزی از جمله این طرح ها بوده است.

وی با بیان اینکه، تکمیل پنج تقاطع غیرهمسطح از جمله راه آهن پرندک، کردیجان، راه آهن نورآباد شازند، شهید مهدی پرندک و نادرآباد نیز از جمله طرح های نمیه تمام بوده است که به همت دولت سیزدهم مورد بهره برداری قرار گرفته ادامه داد: تکمیل پنج دستگاه پل بزرگ ازجمله پل شازند به آستانه، پل طریزآباد تفرش، پل گوگسیگرد تفرش نیز از دیگر طرح ها بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: در دو سال اخیر فعالیت دولت سیزدهم ۹۱۰۰ کیلومتر اجرای خط کشی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

این مقام مسئول همچنین از رشد سه برابری خط کشی راه‌ها خبر داد و گفت: در سنوات گذشته خط کشی راه‌ها سالانه حدود ۱۵۰۰ کیلومتر بوده ولی در دولت سیزدهم به ۴۵۰۰ الی ۴۶۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

جهانی اضافه کرد: رفع نقاط حادثه خیز با هدف کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از  آن نیز امری ضروری است که در این رستا شناسایی و تصویب ۳۲ نقطه حادثه خیز شناسنامه دار در حوزه ایمن سازی راه‌ها از مهمترین اقداماتی بود که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفت که از این تعداد ۳۰ نقطه که در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بوده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 وی ساخت ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی را یکی ازشاخص‌ترین اقدامات دولت سیزدهم دانست و خاطر نشان کرد: روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۸ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان مرکزی از راه آسفالته برخوردار شده‌اند.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: ۳۰۰ نقطه مستعد حادثه در سطح استان طی دو سال اخیر در قالب طرح‌های ارتقاء ایمنی راه‌ها و طرح راهداری محوری ایمن سازی شده است.

کد خبر 1739999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha