ایمان اولیاء الهی در شرایط سخت و دشوار دچار خلل نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: ایمان اولیاء الهی در شرایط سخت و دشوار دچار خلل نمی شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان کارشناس استاد حوزه علمیه در حسینیه بیت الحسن(ع) طی سخنانی گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه یونس از پاکان عالم و چهره های معنوی و ملکوتی که مقام نبوت و امامت نداشتند به عنوان اولیا الله یاد کرده است. آنان عاشق خداوند و خداوند هم عاشق آنها بوده است در واقع این عشق خالص دوطرف بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از امام صادق(ع) عنوان کرد: عشق خالص یک بنده نسبت به خداوند ناشی از شناخت و معرفت او به خداوند است. آنها معرفت و شناخت نسبت به حقایق را با تفکر و اندیشه به دست قرآن کریم هم صفت عقل را برای آنان بسیار آورده است.

وی افزود: آنها برخی از حقایق را با چشم در عرصه آشکارعالم دیدند برخی را از طریق الهام الهیه  شناختند و بسیاری را هم از علم انبیاء، کتب آسمانی و اهل بیت(ع) به آنها رسیده کسب کردند. آنها نسبت به غیب بدون شک و تردید و کامل ایمان دارند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ایمان اولیاء الهی در شرایط سخت و دشوار دچار خلل نمی شود، اظهار کرد: سخت ترین تبعید به جناب ابوذر تحمیل شد اما ذره ای از ایمان او کاسته نشد و درحالی که از گرسنگی و تشنگی جان به جان آفرید تسلیم کرد نسبت به پروردگار در کمال رضایت قرار داشت.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شاید بیشترین کتاب هایی که در اسلام نوشته شده درباره کربلا باشد. نویسنده ای در لندن، بیش از پانصد جلد کتاب در زمینه اصحاب و امام حسین(ع) به قلم تحریر درآورده است. ابراز کرد: آنان که از مدینه و مکه و سایر نقاط با امام حسین(ع) به سوی کربلا حرکت کردند و تا پایان با ایشان باقی ماندند و به شهادت رسیدند از اولیا الله بودند، آنان به هیچ عنوان از حضرت نپرسیدند که به کجا و چرا می روید؛ با اینکه می دانستند که پایان این سفر به شهادت ختم می شود.

وی با بیان اینکه مومن حقیقی نباید نسبت به حق تردید داشته باشد و حتی در این راه نباید از نثار جان دریغ کند؛ بیان کرد: مومنان به عالم غیب ایمان و باور دارند و نسبت به حقایق آن شک ندارند؛ یاران و اصحاب امام حسین(ع) به حق یقین و ایمان داشتند و معارف حق را از طریق عقل، تفکر و ... کسب کرده بودند. طبق روایت اهل بیت(ع) عبادت پروردگار به زیاد نماز خواندن  و روزه گرفتن نیست؛ بلکه انسان باید درباره همه کارهای خدا فکر کند تا او را بفهمد و عاشق او شود و هم  یک امنیت درونی به دست آورد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) خاطرنشان کرد: آفریننده در درون اولیاء الهی بزرگ بی نهایت است و هر چه غیر از خدا است در چشم آنان کوچک است؛ معمار دل خداوند است. دل کعبه معنوی و الهی در وجود مومن است که خداوند آن را بنا کرده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) به عالی ترین صورت این کعبه را در وجود خود ساخت؛ عنوان کرد: امام صادق می فرمایند فرشتگان وقتی می خواهند به معراج بروند پروردگار به آنان می فرماید اگر عشق دارید به معراج بروید؛ معراج شما امام حسین(ع) است بنابراین از ملکوت به زمین بروید و به زیارت او بپردازید.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اولیاء الهی در غیب و آشکار عالم هستی تنها به خدا نظر دارند؛ گفت: اولیاء الهی همواره در تلاش هستند که مردم را به راه راست هدایت کنند که مبادا دچار عذاب الهی شوند. خداوند در قرآن مجید می فرماید وعده من درباره اولیاء الهی حق است و از آنچه به آنها مژده داده ام برنمی گردم.

کد خبر 1740107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha