هویت دینی و ملی یک سرمایه بزرگ است/ مردم بهترین پشتوانه انقلاب هستند

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه هویت مردم همواره باید حفظ شود، گفت: هویت دینی و ملی یک سرمایه بزرگ است و نباید اجازه داد که مورد هجوم و آسیب قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز (جمعه ۱ دی) در دیدار با اقشار مختلف مردم مرواه تپه در شرق استان گلستان گفت: بسیار خرسندم که امروز در جمع باصفا و اجتماع عظیم مردم خونگرم و وفادار به انقلاب اسلامی در شهر مراوه‌تپه هستم و برای من و همکارانم فرصتی است که در جمع مردم با محبت و باصفای این خطه باشیم.

رئیس جمهور با تقدیر و تشکر صمیمانه از استقبال گرم مردم این منطقه، افزود: حقیقتا محبت و صفای شما مردم جلوه زیبایی به این مراسم داده است.

وی ادامه داد: از بدو ورود به منطقه تا این لحظه مرهون محبت مردم عزیز در مسیر بودم. با توجه به اینکه مسجد گنجایش کافی ندارد، از کسانی که روی سقف ساختمان‌ها، خیابان‌ها و مناطق اطراف مسجد حضور دارند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

آیت الله رئیسی گفت: می‌دانم که این میزان ابراز محبت و علاقه شما به انقلاب، نظام، رهبری و شهداست و بنده به عنوان یک طلبه خدمتگزار شما مردم هستم.

وی با تشکر از مردم این منطقه در مرزبانی، افزود: شما در این منطقه‌ مرزی هم خودتان آرامش دارید و هم به مردم کشور نیز آرامش می‌دهید.

رئیس جمهور گفت: خوشبختانه همسایه خوبی داریم و مردم و دولت ترکمنستان روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارند این روابط روز به روز در حال گسترش است.

وی اظهارداشت: این تعبیر بلند رهبر فرزانه انقلاب است که اخیرا در دیدار با رئیس‌جمهور ترکمنستان فرمودند؛ ما نه تنها با یکدیگر همسایه، بلکه خویشاوند هستیم.

آیت الله رئیسی خطاب به مردم مراوه تپه، افزود: شما مردمانی خوب، دین مدار و مردمانی دارای اخلاق و پیشینه تاریخی و تمدنی هستید. شما مردمی دارای اخلاق هستید که این اخلاق کریمانه را از پیامبر مهربانی‌ها آموخته اید و این اخلاق کریمانه بسیار قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: این اخلاق آموخته دین ما است و پایه روابط انسانی است و روابط بین اقوام، مذاهب، ادیان و گویش‌های مختلف است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هویت این مردم همواره باید حفظ شود، گفت: هویت دینی و ملی یک سرمایه بزرگ است و نباید اجازه داد که مورد هجوم و آسیب قرار بگیرد.

وی افزود: فرهنگ اصیل منطقه باید حفظ شود و تهاجم دشمن و کشورهای غربی به فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ و ملت ها است.

آیت الله رئیسی گفت: این هویت سبب حفظ جوان ما از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی است و خانواده را از آسیب‌ها حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: توجه به آموزش، فرهنگ، هویت فرهنگی، اخلاق و معنویت همواره مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری قرار گرفته است و باید این فرهنگ توسط همه مردم به ویژه نخبگان، معلمان، اساتید، بزرگان و صاحبان قلم و بیان حفظ شود.

رئیس جمهور با اشاره به مختومقلی فراغی، شاعر ایرانی ترکمن، افزود: سروده های این شاعر شهیر در جهت ساخت انسان و توجه به تعالی و رشد انسان بوده است و در سروده هایشان در جهت تعالی انسان و رشد اسلام بین ملت‌ها حرکت کرد.

وی گفت: مختومقلی فراغی تبدیل به الگویی در جامعه، منطقه و جهان شده و شاعر زبردستی است که می‌تواند مفاهیم ارزشمند انسانی را در قالب شعر به جامعه تعلیم دهد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همواره توجه به این اصالت فرهنگی، اخلاقی، معنوی و اجتماعی را مورد تاکید قرار می‌دهند، چون سرمایه بزرگی است.

وی با اشاره به مسائل امروز در غزه و فلسطین، گفت: آنچه که امروز مردم غزه و فلسطین را در صحنه حفظ کرده، ایمان مردم فلسطین است که موجب شکست رژیم صهیونیستی در وجدان‌های بیدار جهان شد.

رئیس جمهور افزود: ایمان و توکل مردم فلسطین باعث شد تا رژیم صهیونیستی در ۷۰ روز تلاش و پشتیبانی های غربی‌ها و آمریکا با وجود تجهیزات نظامی‌اش نتوانسته جبهه مقاومت را شکست دهد.

وی گفت: ایمان همان هویت است و سرمایه ارزشمندی است که همواره باید حفظ شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی و افزایش رفاه برای مردم مورد تاکید دولت است، افزود: کشور از از ظرفیت های خوبی برخوردار است و در این راستا گام های زیادی در کشور برداشته شد.

وی ادامه داد: چهره شهرها و روستاهای کشور به طور چشمگیری تغییر کرده و متفاوت شده است اما باز هم نیازهایی دارد که باید مورد توجه قرار گرید.

رئیس جمهور گفت: توجه ما در دولت به آمایش سرزمینی و توجه به مناطق کم‌برخوردار است و خوشبختانه بسیاری از مناطق ما برخورداری نسبی دارند و برای برخورداری بیشتر آن باید تلاش شود.

وی با اشاره شناسایی اولویت ها در دور نخست سفر به استان گلستان، افزود: در حوزه های عمرانی، اقتصادی، جاده‌های ارتباطی و آبرسانی به مناطق مختلف گام‌های متعددی برداشته شده است اما بنای ما این است که همه مشکلات برطرف شود.

آیت الله رئیسی گفت: شناسایی مسائل مورد توجه مردم این منطقه در دستور کار قرار دارد که  یکی از نکات مهم آبرسانی به روستاهاست.

وی، آبرسانی به روستاها را از اهداف اصلی دولت بیان کرد و افزود: اعتبار پیش بینی شده برای آبرسانی به روستاها پ 100 میلیارد تومان است که همکاران برای رفع این مشکل فعالیت خواهند کرد.

رئیس جمهور به جابه‌جایی روستاهای در مسیر سد اشاره کرد و گفت: اعتبار قابل توجهی برای این جابجایی پیش‌بینی شده تا جابه‌جایی 6 روستای این مسیر انجام شود.

وی ادامه داد: برخی از مناطق مراوه‌تپه در حوزه راه مشکلاتی دارند که برای این حوزه نیز مبلغ 160 میلیارد تومان اختصاص یافته تا راه‌های شهرستان به سرعت اصلاح شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مراوه تپه منطقه‌ای فرهنگی است و مردم این منطقه به آموزش و پرورش توجه دارند، گفت: برای نوسازی مدارس این منطقه 120 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای نشاط و ورزش جوانان این منطقه نیز 30 میلیارد تومان برای ساخت مجموعه‌های ورزشی در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: برای رفع سیلاب ها و لایروبی رودخانه های این منطقه نیز اعتباراتی پیش بینی شده و اجرای طرح شبکه انتقال برق نیز مورد توجه است.

کد خبر 1740198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha