«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» گفتن از تقوای قلب ها است

امام جمعه موقت پاتاوه با اشاره به جنایت های آمریکا و اسرائیل در دنیا، گفت: «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» گفتن از تقوای قلب ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «عباس آبرومند نسب» ظهر امروز(۱دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با بیان اینکه شیطان دشمن آشکار بنی آدم است به شرح و تفسیر آیه (۶۰) سوره مبارکه یاسین پرداخت و اظهار کرد: وقتی رسول خدا (ص) آن شبی به معراج تشریف بردند و همه جا را دیدند، «شیطان عرض کرد یا رسول الله، آن منبر شکسته وارونه و ورشکسته سوخته متعلق به من بود، بالای آن منبر ملائکه را موعظه می کردم، به علت تکبر، نخوت، غرور و سجده نکردن بر آدم رانده و ملعون درگاه الهی شدم و اکنون بدتر و ملعون تر از من در درگاه الهی کسی نیست».

امام جمعه موقت پاتاوه گفت: شیطان بابت عباداتش از خداوند متعال، پنج درخواست داشت نخست اینکه خداوند متعال اجازه دهد تا روز قیامت زنده باشد، و خدای متعال تا روز ظهور حجت به شیطان مهلت داد، دوم شیطان از خداوند طلب کرد در مقابل هر یک از فرزندان آدم دو فرزند به شیطان عطا کند، شیطان از خداوند خواست که او را در بدن اولاد آدم مانند خون جریان دهد تا بتواند انسان ها را بر معصیت بنشاند.

وی ادامه داد: شیطان از خداوند متعال درخواست کرد، فرزندان آدم او را نبینند، ولی من (شیطان) آنها را ببینم، و خدایا من از تو می خواهم این قدرت را به من بدهی که به هر صورت بخواهم دربیایم.

حجت الاسلام آبرومند نسب افزود: همچنین شیطان از رب العالمین خواست تا روح در بدن آدم و اولادش هست، بر آنها مسلط گردد تا آنها را وسوسه کند، حتی در حال احتضار، و در آخر شیطان از پروردگار عالم خواست او را در سینه آدم و اولادش مسلط گرداند تا آنها را وسوسه کند.

خطیب موقت نماز جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به مصادیق تقوا اشاره کرد و یادآور شد:یکی از مصادیق تقوا، شناخت دشمن و بشریت و تبری جستن از او است.

وی بیان کرد: اسرائیل و آمریکا، گاهی کشورهای ضعیف را مستعمره خود می کنند، گاهی آنها را گرفتار جنگ داخلی و خارجی کرده، گاهی فتنه ها، گاهی ترور دانشمندان را در دستور کار دارد و گاهی هم آب و برق مردم را نشانه می گیرد و گاهی هم جایگاه های سوخت را مختل کرده و با بی شرمی تمام مسئولیتش را برعهده می گیرند، اینجا است که خداوند می فرماید،«قتل الانسان ما اکفر» پس مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل گفتن از تقوای قلب ها است.

حجت الاسلام آبرومند نسب در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز روز کشاورزی و دهیاری را به کشاورزان (ستون اقتصاد کشور) و دهیاران تبریک گفت و افزود: دامداری و کشاورزی دو شغل و پیشه مقدس و حلال ترین درآمدها را دارا هستند.

کد خبر 1740249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha