تقویت صندوق حمایت از توسعه کشاورزی خراسان جنوبی ضروری است

اشرفی گفت: استفاده از اعتبارات تملک دارایی خراسان‌جنوبی برای تقویت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی صبح امروز (۲ دی) در هشتمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در خصوص اختصاص اعتبار به صندوق توسعه بخش کشاورزی استان به استناد ماده (۳۱)قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور اظهار کرد: صندوق توسعه بخش کشاورزی استان از ابزارهایی است که خیلی از تشریفات زائد شبکه بانکی را ندارد و این کمکی برای توسعه بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه صندوق توسعه بخش کشاورزی پشتوانه ضمانتی خیلی از منابع اعتباری می‌شود، گفت: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع تسهیلاتی جهش تولید برای بخش کشاورزی اعتبار داشتیم که وقتی در چرخه صندوق توسعه بخش کشاورزی قرار گرفت به ۱۵۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی بیان کرد: هر منبع اعتباری در اختیار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی قرار بگیرد پشتوانه ضمانتی در بانک‌ها برای اعطای تسهیلات بیشتر به متقاضیلان در بخش کشاورزی می‌شود.

اشرفی یادآور شد: در بخش کشاورزی سه هزار میلیارد تومان پرونده متقاضی برای دریافت تسهیلات وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی همچنین با تاکید بر استفاده از اعتبارات تملک دارایی استان برای تقویت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، گفت: از این رو نیاز است که شورا و دستگاه‌های ذیربط در افزایش سرمایه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی استان همکاری کنند.

کد خبر 1740395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha