دولتمردان عرب باید در اعتراض به جنگ غزه روابط خود را با صهیونیست‌ها قطع کنند

بر اساس نظرسنجی اخیر که حاکی از افزایش حمایت از حماس است، شهروندان عربستان معتقدند کشورهای عربی باید برای اعتراض به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه همه روابط خود را با این رژیم قطع کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenationalnews»، بر اساس نظرسنجی اخیر که حاکی از افزایش حمایت از حماس است، بیشتر شهروندان عربستان می گویند کشورهای عربی باید برای اعتراض به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه همه روابط خود را با این رژیم قطع کنند.

این نظرسنجی از یک‌هزار شهروند عربستانی به سفارش موسسه «واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» انجام شد و چگونگی تغییر نگرش ها به دلیل جنگ رژیم صهیونیستی و غزه را اندازه گیری کرد.

این نظرسنجی بازه زمانی ۱۴ نوامبر تا ۶ دسامبر را پوشش می دهد.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، ۹۶ درصد از پاسخ‌دهندگان با این پیشنهاد موافق بودند که کشورهای عربی باید فورا تمام روابط دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و غیره با رژیم صهیونیستی را در اعتراض به اقدام نظامی این رژیم در غزه قطع کنند.

قبل از آغاز درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی، سرعت عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی افزایش یافته بود؛ امارات، بحرین، مراکش و سودان نیز قبلا این کار را انجام داده بودند.

اما تلاش‌ها برای ایجاد روابط رسمی بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ اسرائیل در نوار غزه که مقامات محلی می‌گویند منجر به کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر، اکثرا زن و کودک شده، برای مدت نامحدود متوقف شده است.

حدود ۹۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی با این جمله موافق بودند که علی‌رغم ویرانی‌ها و تلفات جانی، این جنگ در غزه یک پیروزی برای فلسطینی‌ها، اعراب و مسلمانان است.

این نظرسنجی همچنین نشان دهنده افزایش حمایت از گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در میان شهروندان عربستانی بوده است.

در حالی که در ماه آگوست تنها ۱۰ درصد عربستانی‌ها از حماس حمایت می کردند، این رقم در دوره شرایط کنونی به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سه چهارم پاسخ دهندگان نیز از دخالت دیپلماتیک اعراب برای ایجاد مصالحه میان فلسطین و اسرائیل حمایت کردند.

کد خبر 1740421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha