اختصاص ۳ میلیارد تومان به تعمیر و تجهیز مساجد نهبندان

ایروانی گفت: بیش از ۳ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد در سال ۱۴۰۲ اختصاص داده ایم چراکه معتقدیم اگر کارکردهای مسجد تقویت شود مسائل و مشکلات محلی توسط مردم رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی شامگاه (۴ دی) در جمع نمازگزاران مسجد الغدیر نهبندان اظهار کرد: مطالبات مطرح شده در این جلسه برای پیگیری صورتجلسه می شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه تردد ماشین آلات سنگین در محدوده شهر موضوعی است که در شورای ترافیک هم مطرح شده است، گفت: تنها راه ساماندهی گرفتن عوارضی از این ماشین آلات است.

وی از ساماندهی نانوایی های نهبندان بر اساس سهمیه آرد خبر داد و افزود: تعداد مساجد شهرستان زیاد است و بودجه ای از اعتبارات شهرستان به این مهم اختصاص داده ایم، برای اولین بار با همکاری دولت، به مسجد توجه بیشتر شده است.

ایروانی افزود: اینکه بیش از سه میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز مساجد در سال ۱۴۰۲ اختصاص داده ایم چراکه معتقدیم اگر کارکردهای مسجد تقویت شود مسائل و مشکلات محلی توسط مردم رفع خواهد شد.

فرماندار نهبندان گفت: در سفر استاندار خراسان جنوبی به بخش سرداران به مساجد این بخش ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت.

ایروانی با بیان اینکه توجه به مساجد آسیب های اجتماعی را کم می کند، ادامه داد: باید پیگیر تجهیز و ساخت مساجد در نهبندان باشیم و از ظرفیت معادن و خیرین برای این مهم استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: زمانی که دولت انقلابی سیاست و تکلیف خود را توجه به پایگاه های اجتماعی یعنی مساجد می داند، مدیر این دولت هم باید به مساجد توجه کند تا جوانان ما به هر طریقی به مسجد جذب شوند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه امام محله، بسیج و کانون فرهنگی هنری مساجد باید مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر کنند، گفت: نوع جنس مطالبات مردمی است و امیدواریم در این مدت کوتاه مسئولیت بتوانیم اقدامات اثرگذاری را انجام دهیم.

وی در ادامه گریزی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری زد و گفت: پایه و اساس انقلاب مردمی بودن آن است، رابطه بین مردم و مسئولان باید قوی شود تا مردم هم در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.

ایروانی گفت: برای نظام ما هر رأی مردم در هر روستا و منطقه ای ارزشمند است، به رای اولی ها توصیه می کنم تا جلودار میدان مشارکت در انتخابات باشند.

وی با بیان اینکه در نهبندان مشکل دندانپزشک داریم، افزود: در سایت مسکن ملی فیبرنوری در دستور کار است و برای سرعت آنتن دهی محله الغدیر، شورای شهر باید پیگیری لازم را داشته باشد.

کد خبر 1740835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha