بازارچه توانمندی بانوان در حسینیه مسجد النبی(ص) اراک افتتاح می‌شود

بازارچه توانمندی بانوان در حسینیه مسجد النبی(ص) شهر اراک به همت کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی(ره) و با هدف توانمند سازی بانوان مسجدی افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، کانون های فرهنگی هنری مساجد در طی دهه های فعالیت خود با نیاز سنجی در محله ها، کارهای فرهنگی، هنری، آموزشی و ... متناسب با مسجد و محله خود انجام داده اند که این کارها نه تنها به جذب جوانان کمک کرده است بلکه سبب احیای کارکردهای مساجد نیز شده است.

برگزاری برنامه های فرهنگی، مسابقات ورزشی، برنامه های هنری از جمله راه اندازی گروه تئاتر، برپایی کلاس های خیاطی و هنرهای دستی ویژه بانوان با هدف توانمند سازی، اجرای فعالیت های خیرخواهانه همچون تهیه بسته هایی برای نیازمندان و کمک به بیماران و ... از جمله این برنامه ها بوده است.

بازارچه بانوان طرحی ابتکاری از کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی

بازارچه توانمندی بانوان در حسینیه مسجد النبی(ص) اراک افتتاح می شود

واحد بانوان کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی، مسجد النبی(ص) اراک، در طرحی ابتکاری اقدام به برپایی بازارچه ای ویژه بانوان کرده است و در نظر دارد با دعوت از بانوان مسجدی کارآفرین و سرپرست خانواره این بازارچه را به منظور حمایت از بانوان و عرضه محصولات فرهنگی، صنایع دستی و محصولات خانگی راه اندازی کند.

 رقیه مولائی با اشاره به اهمیت توانمند سازی بانوان و تلاش در راستای ترویج فرهنگ کار و تلاش و حمایت از بانوان سرپرست خانوار و تولیدات خانگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ما در کانون تصمیم به برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان گرفتیم که امید است با استقبال خوب از سوی همگان روبرو شود.

وی با اشاره به اینکه این بازارچه برای اولین با و به مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر دایر می شود، افزود: در این بازارچه بانوان تولیدات خود را از جمله غذا، شیرینی، کیک و دسر، پوشاک، صنایع دستی و دست سازهای هنری خود را به نمایش می گذارند.

مولائی با بیان اینکه این بازارچه روزچهارشنبه ۱۳ دی از ساعت ۹صبح الی ۷شب در مسجد النبی(ص) دایر است، خاطر نشان کرد: بانوان علاقمند برای شرکت در این بازارچه می توانند جهت هماهنگی با شماره تماس ۰۹۱۸۴۹۲۳۲۵۱ تماس بگیرند.

استقبال گسترده از جشنواره غذا ایده ای برای برپایی بازارچه بانوان

بازارچه توانمندی بانوان در حسینیه مسجد النبی(ص) اراک افتتاح می شود

وی با اشاره به اینکه همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها، جشنواره غذا با حضور بانوان به همت کانون برگزار شد، ادامه داد: این جشنواره با استقبال گسترده از سوی اقشار مختلف مردم شهر اراک به ویژه بانوان روبرو شد.

مولائی اضافه کرد: استقبال خوب از این جشنواره ایده ای برای برپایی بازارچه ماهانه در مسجد شد و اولین بازارچه همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) و با حضور بانوان هنرمند، فعالان فرهنگی و مسجد، سرپرست خانوار و ... برگزار خواهد شد.

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی اضافه کرد:این کار برای اولین بار قرار است که همزمان با مسلاد بانوی بزرگ اسلام اجرا شود و اگر با استقبال خوب بانوان و حمایت همگانی روبرو شود در نظر داریم این بازارچه را ماهانه و یا هفتگی برپا کنیم.

ویژه برنامه قرار منتظران در ایام ولادت حضرت زهرا(س)

بازارچه توانمندی بانوان در حسینیه مسجد النبی(ص) اراک افتتاح می شود

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری سیداحمدخمینی و هیئت قرار منتظران مسجدالنبی (ص) افزود: همچنین به مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم جشن و مولودی خوانی و سخنرانی نیز با حضور اعضای کانون و اهالی محل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با حضور گسترده دختران و بانوان جوان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: امروز در جنگ فرهنگی دشمن اعتقادات و جوانان و نوجوانان ما را هدف قرار داده است و مسجد مامن امنی برای جوانان و دوری آنان از توطئه های دشمنان است.

مولائی تبیین فرهنگ و معارف دینی و شناخت هر چه بیشتر افراد به ویژه جوانان و نوجوانان با معارف و مفاهیم دینی، ارزش های اسلامی و بزرگان اسلام را راهی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان دانست و اضافه کرد: کانون های مساجد در این راستا نقش موثری دارند.

تقدیر از مادران و همسران شهدا همزمان با میلاد زهرای مرضیه

بازارچه توانمندی بانوان در حسینیه مسجد النبی(ص) اراک افتتاح می شود

وی همچنین با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقدیر از خانواده شهدا گفت: صبر و ایثار خانواده شهدا به ویژه مادران و همسران این دلیر مردان ستودنی است و همگان باید قدر دان این صبر و ایثار باشیم.

مسئول واحد خواهران کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی(ره) افزود: در این راستا به مناسبت ولادت حضرت زهرا تقدیر از مادران و همسران شهداء در دستور کار کانون قرار گرفته است.

مولائی ادامه داد: به همین مناسبت همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) ویژه برنامه جشن میلاد و تقدیر از مادران و همسران شهدا با  حضور حجت الاسلام عینی امام جماعت مسجدالنبی و اهالی محل به ویژه خانواده معظم شهدا برگزار می شود.

بازارچه توانمندی بانوان در حسینیه مسجد النبی(ص) اراک افتتاح می شود

کد خبر 1740916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha