حضرت ام‌البنین(س) نماد ولایتمداری است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه حضرت ام‌البنین(س) مبلغ و پاسدار حماسه خونین عاشورا است، گفت: حضرت ام‌البنین(س) نماد ولایتمداری و صبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی شب گذشته(سه‌شنبه، ۵ دی) در مراسم شب وفات ام‌العباس حضرت ام‌البنین(س)، یادواره شهدا و یادمان مادران شهدا متوفی که در مسجد عباسیه این شهر برگزار شد، اظهارکرد: حضرت ام‌البنین (س) از مبلغان واقعه عاشورا و پاسدار این حماسه خونین بود.

امام جمعه بندر آستارا افزود: این بانوی بزرگوار جهان اسلام پس از واقعه جانسوز عاشورا، از نوحه‌‎سرایی و مرثیه‌خوانی استفاده کرد تا ندای مظلومیت اهل‌بیت(ع) در آن حادثه به گوش نسل‌های بعدی برسد.

وی با بیان‌اینکه حضرت ام‌البنین(س) نماد ولایتمداری و صبر است، تصریح‌کرد: مکتب برآمده از رفتارشناسی این بانو، الگوی ماندگار همه زنان و مادران متدین و انقلابی است.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه ویژگی‌ها و فضائل شخصیتی حضرت ام‌البنین (س) در فرزندی همچون حضرت عباس(ع) تبلور یافت، گفت: علمدار کربلا تمام عمر خود را در رکاب امام حسین (ع) و پسر فاطمه گذراند.

حضرت ام‌البنین(س) نماد ولایتمداری است

امام جمعه بندر آستارا، حضرت ام‌البنین (س) را مدافع حریم ولایت و عامل انتقال درس معرفت، عشق و ازخودگذشتگی دانست و خاطرنشان‌کرد: بسیاری از مادران و همسران شهدا ایشان را الگوی خود قرار داده‌اند.

وی تصریح‌کرد: مادران جامعه می‌توانند در تربیت فرزندان‌شان از الگوهای رفتاری با ارزشی که در دین اسلام به وفور یافت می‌شود بهره بگیرند که از جمله آنان حضرت ام‌البنین(س) است.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی تجلیل از مقام شامخ شهدا را راهی برای گرامیداشت آنان عنوان کرد و گفت: تجلیل از شهدا و برگزاری یادواره‌ها و گرامیداشت آنان راهی اثرگذار برای ادامه دادن مسیر شهدا و استمرار فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و باید در این زمینه از حضرت ام‌البنین (س) الگو برداری کنیم.

شعرخوانی غفور رجبی و مداحی میثم خیری و سینه‌زنی حاضرین از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی در مسجد عباسیه بندر مرزی آستارا بود.

به گزارش شبستان، تاریخ وفات حضرت ام‌البنین (س) بر اساس معتبرترین نقل‌های تاریخی روز ۱۳ جمادی الثانی سال ۶۴ هجری قمری است؛ پیکر این بانوی بزرگوار اسلام در قبرستان بقیع در کنار مزار امام حسن مجتبی (ع) و فاطمه بنت اسد به خاک سپرده شد.

حضرت ام‌البنین همسر گرامی امام علی (ع) و مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل (ع) است که بعد از شهادت حضرت زهرا (س) به زوجیت ایشان در آمد و چهار پسر برای امام علی (ع) به دنیا آوردند. وی در واقعه عاشورا حضور نداشت، ولی بعد از عاشورا تا زمان مرگ برای شهدای کربلا مرثیه‌سرایی کرد.

کد خبر 1741086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha