امربه معروف و نهی از منکر سلاحی برای اصلاح جامعه است

حجت الاسلام مهدوی نیا امربه معروف و نهی از منکر را سلاحی برای اصلاح جامعه خواند و گفت: گفتمان امربه معروف و نهی از منکر در دانشگاه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، امروز(۶ دی) در  نشست نخبگانی علمی بررسی کارکردها، آثار و قوائد امربه معروف و نهی از منکر در جامعه که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهارداشت: امربه معروف و نهی از منکر ریشه در قرآن، فطرت، آیات، عقل و اندیشه بشری دارد مخصوص دین و نژاد و زمان و مکان خاصی نیست.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر لرستان افزود: امربه معروف و نهی از منکر یک سلاحی است که خداوند در اختیار انبیاء و اولیاء، مومنین و مومنات قرار داده و برای درست استفاده کردن از این سلاح که برای اصلاح جامعه لازم است، نیازمند آموزش هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: اگر در حوزه امربه معروف و نهی از منکر آموزش درست ببینیم، عمل به این فریضه واجب کارکردهای خوبی دارد و آثار و برکاتی در جامعه باقی می گذارد.

حجت الاسلام مهدوی نیا در رابطه با ارتباط امربه معروف و نهی از منکر با ولایت اظهارکرد: ولایت را کسانی دارند که اهل دعوت به خیر و دوری کردن از زشتی باشند.

وی با تاکید ضرورت توجه به گفتمان امربه معروف و نهی از منکر در دانشگاه خاطرنشان کرد: گفتمان امربه معروف نیازمند ذهن و خلاقیت دانشجو است، روش و شیوه امربه معروف نیازمند پایه علمی است که می تواند در دانشگاه و حوزه های علمیه شکل بگیرد و به اصلاح جامعه کمک کند.

کد خبر 1741153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha