کانون شهید ابراهیم هادی دانش آموزان را با مسجد پیوند داده است

الهه افتخاری گفت: یکی از رویکردهای کانون شهید ابراهیم هادی در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه است.

الهه افتخاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از رویکردهای کانون شهید ابراهیم هادی در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه است.

کانون شهید ابراهیم هادی دانش آموزان را با مسجد پیوند داده است

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی جیرفت افزود: در این راستا با حضور در دبستان محمد رسول الله (ص) برای دانش آموزان برنامه های جذاب همچون مسابقات فرهنگی و قرآنی و تئاتر اجرا می کنیم.

کانون شهید ابراهیم هادی دانش آموزان را با مسجد پیوند داده است

وی بیان کرد: در کنار اجرای این برنامه ها، آنها را عضو کانون فرهنگی هنری کرده ایم و قصد داریم بزودی با مشارکت این دانش آموزان گروه تئاتر و سرود کانون مسجد را راه اندازی کنیم.

افتخاری ابراز کرد: طرح پیوند مسجد و مدرسه فرصتی را برای برقراری ارتباط و دوستی با دانش آموزان به وجود می آورد که این مهم راهی برای جذب آنها به مسجد است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی جیرفت اظهار کرد: با برقراری ارتباط دوستی با بچه ها می توان از همین سنین آنها را با احکام دین آشنا و آنها را با نماز مانوس کرد و به طور کلی بر تربیت دینی آنها تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه بچه ها با مسجد مانوس شده اند و هفته ای یک بار دانش آموزان این دبستان بهمراه معلمان در نماز جماعت مسجد شرکت می کنند.

افتخاری ادامه داد: البته اغلب این دانش آموزان در اوقات غیر از مدرسه به اتفاق والدین در نماز جماعت مسجد حضور پیدا می کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی جیرفت عنوان کرد: در کانون هم ما برای این دانش آموزان برنامه های مختلف از جمله مسابقات جذاب فرهنگی برگزار می کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه چهارمین سالگرد شهید سلیمانی و روز مادر قرار داریم بنابراین مسابقات نقاشی و دلنوشته با موضوع حاج قاسم و مادر تدارک دیده ایم.

افتخاری خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، آشنایی دانش آموزان با شخصیت حاج قاسم و مقام مادر است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم هادی جیرفت یادآور شد: همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) دانش آموزان دبستان محمد رسول الله (ص) در نماز جماعت شرکت کردند.

وی گفت: مسابقه پرسش و پاسخ با محوریت معرفی حضرت ام البنین (س) به دانش آموزان، برگزار شد و در پایان نیز آن دسته از دانش آموزانی که موفق به پاسخ گویی شده بودند، جوایزی اهدا شد.

افتخاری عنوان کرد: جا دارد از امیری فر مدیر دبستان محمد رسول الله (ص) که در اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه با ما همکاری دارند، تشکر کنم.

کد خبر 1741461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha