کاشت نهال زیتون برای اعلام همبستگی با مردم مقاوم غزه

مراسم کاشت نهال زیتون برای اعلام همبستگی با مردم مقاوم غزه با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و دکتر نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی کشور در محوطه مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، عباسعلی نوبخت امروز در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی، گفت: معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی 62 میلیون و منابع طبیعی بیش از 250 میلیون اصله نهال را تولید کرده است.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد کار، ایجاد اصله نهال است، مطرح کرد: 10 درصد کار نیز کاشت و 70 درصد بای نگهداری از درختان است.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور با بیان اینکه تا امروز از هیچ بودجه دولتی استفاده نکرده‌ایم، عنوان کرد: تاکنون با مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان‌های مختلف تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 20 میلیون اصله نهال کاشت شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در بودجه با مشکلاتی مواجه هستیم، تفاهم‌نامه‌ای نیز با بسیج سازندگی منعقد کردیم و مقرر گردید 60 درصد کاشت توسط این افراد انجام شود.

نوبخت با بیان اینکه فرمایش حوزویان اثرگذاری بیش‌تری در میان مردم دارد، تصریح کرد: امیدواریم با تفاهم‌نامه‌ای که با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه منعقد خواهیم کرد، از ظرفیت طلاب و حوزویان نیز بهره‌مند شویم.

تقدیر آیت الله اعرافی از اجرا کنندگان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

آیت الله اعرافی نیز در این دیدارگفت: به عنوان مدیر حوزه از تمام اقدامات انجام شده در مسیر طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قدردانی می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه تمام نظام باید به موضوع محیط زیست به عنوان یک اولویت اهمیت بدهند، مطرح کرد: خوشبختانه در برنامه‌ توسعه هفتم فصلی برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این موضوع از نظر شرعی، اخلاقی دینی مهم است، عنوان کرد: اسلام به کشاورزی و منابع طبیعی نگاه خاصی دارد که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه خودمان را مخاطب این طرح و درختکاری می‌دانیم، خاطرنشان کرد: همیاری و همکاری در فرهنگ‌سازی و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت باید به عنوان یک اولویت در مدارس علمیه مطرح شود.

وی با بیان اینکه در پژوهش‌ها نیز باید به معقوله فضای سبز توجه شود، تصریح کرد: همچنین شبکه‌های تبلیغی و نهادهای حوزوی باید در خدمت فضای سبز و طرح سبز قرار بگیرند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید این قراردادها به خروجی عملیاتی منجر شود، یادآور شد: برای تحقق این هدف باید حوزه  و منابع طبیعی فردی را برای پیگیری مشخص کنند.

وی اضافه کرد: برای تحقق هدف کاشت یک میلیارد درخت طی 4 سال نیازمند عزم همگانی هستیم و تمام مردم باید پای کار بیایند و انتظار داریم دولت و مجلس نیز پای کار این موضوع بیایند.

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در دوره جدید، تبلیغ رشد چندبرابری  در حوزه داشته است، اظهار کرد: امروز شبکه عظیمی از مبلغین شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این ظرفیت در موضوعات مختلف ازجمله منابع طبیعی می‌تواند مورد بهره‌گیری قرار بگیرد، مطرح کرد: البته در گذشته نیز حوزویان به موضوع درخت‌کاری اهتمام داشتند ولی پس از عقد تفاهم‌نامه این حرکت استمرار پیدا کند.

کد خبر 1741654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha