عزم دولت سیزدهم بر راه اندازی هزار سالن سینما

رییس سازمان سینمایی گفت: توسعه سالن های سینمایی در دولت سیزدهم رقم خورده و تاکنون ۲۰۰ سالن افتتاح شده که این عدد تا پایان دولت به هزار عدد می رسد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، روز دوم ششمین همایش سراسری مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  امروز یکشنه دهم دیماه  با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع باغ زیبا برگزار شد.  

 در این نشست «محمود سالاری»، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با ارایه گزارشی از روند برگزاری جشنواره های های هنری معانت متبوعش گفت: معاونت هنری سه جشنواره مهم موسیقی، تجسمی و تئاتر را بر عهده دارد؛ جشنواره تئاتر فجر به دبیری دکتر سقائیان از ۲۶ دی ماه تا ۱۲ بهمن ، جشنواره موسیقی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن و جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۶ تا ۲۶ بهمن به دبیری امیر عبدالحسینی برگزار می شود.

وی افزود: جشنواره  هنرهای تجسمی به لحاظ عِده و عُده جزو بزرگترین و بیشترین کارهای معاونت هنری است  که در رشته های ده گانه تجسمی برگزار می شود، امسال ما چهره هایی را به عنوان دبیر انتخاب کردیم که هر کدام در رشته های خود چهره های مطرحی هستند، هر بخش جشنواره دبیر جداگانه و داورانی دار،  ما امسال موفق شدیم اساتیدی را در داوری آثار داشته باشیم که سال گذشته به دلیل فضای سیاسی و اجتماعی نخست نمی توانستیم همکاری اینها را داشته باشیم.

وی تصریح کرد:  تعداد آثار رسیده به جشنواره  هنرهای تجسمی فجر به قدری زیاد است؛ ۸۸۰ اثر انتخاب شده که خود داوران برای انتخاب دستانشان بسته است و این برای کل کشور مبارک است و نشان از یک همدلی بعد از طوفان دارد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: در جشنواره موسیقی  ۴۲۸ اثر به بخش مسابقه برای داوری رسیده است، در بخش غیر رقابتی هم هنرمندان بسیاری حضور دارند و   در همین بخش هنرمندان پاپ درخواست دادند که در جشنواره حضور داشته باشند. این داوطلب شدن نشان از یک همدلی و آرامش دارد که در این سال ها کمتر داشته ایم.

محمود سالاری  با اشاره به اضافه شدن بخش غزه و تئاتر دانشجویی به جشنواره تئاتر فجر گفت: بخش دانشجویی سال ها در جشنواره فجر شرکت نمی کرد امسال با همکاری وزارت علوم به جشنواره فجر آمده است. همچنین بخشش ملل با تاکید بر یک کشور  در جشنواره  حضور دارد؛ جشنواره تئاتر فجر تاکنون در ۴ منطقه برگزار شده و قرار است در سمنان، مشهد و تبریز نیز برگزار می شود، آثار در جشنواره مناطق انتخاب می شود و گروه هایی که امکان حضور در جشنواره مناطق را ندارند فیلم هایشان را فرستاده و داوری می شوند.

در این نشست «محمد هاشمی»، جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: نشست فصلی مدیران کل ارشاد از اول درست و به صورت منظم با موضوعات و اقتضائات زمانه خودش برگزار شد، نشست روز اول در ششمین همایش سراسری مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع رویدادهای هنری و انتخابات برگزار شد، مدیران کل ارشاد بر اساس قانون جدید دبیران شورای اطلاع رسانی دولت در استان ها هستند.

عزم دولت سیزدهم بر راه اندازی هزار سالن سینما

در این نشست «محمد خزاعی»، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفرهای استانی و بررسی فضای سینمایی استان ها توضیح داد: مدیران کل در استان ها مسئله سینما را به درستی پی گیری می کنند و باید از آنها تقدیر کرد. توسعه سالن های سینمایی در دولت سیزدهم رقم خورده و یکی از اتفاقات مهم  دولت است تاکنون ۲۰۰ سالن افتتاح شده  که این عدد  تا پایان دولت به هزار می رسد.

وی افزود: تا پایان سال پنج رویداد در سازمان سینمایی برگزار می شود؛ توجه سازمان سینمایی به حوزه استان ها کاملا مشهود است.جشنواره سینمایی فجر امسال یکی از باشکوه ترین جشنواره ها چه از لحاظ مخاطب، قصه و حضور فیلم سازان خواهد بود. وضعیت سینماها در حوزه اقتصاد بسیار خوب است. سینماهای ورشکسته استان ها به سوددهی رسیدند.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  تصریح کرد: هیئت انتخاب جشنواره آغاز به کار کرده است و ۱۱۵ اثر متقاضی شرکت در این رویداد هستند و در حوزه بین الملل ۶۲۱ اثر از کشورهای مختلف ثبت شده است، جشنواره نه تنها تحریم نشده بلکه رکورد جشنواره ها را شکسته است.  همچنین ۱۶ اثر از استان ها به جشنواره فیلم فجر آمده و ۳۴ اثر از فیلم ها در استان ها فیلمبرداری شده است که آمار قابل اعتنایی است.

وی یادآور شد: خوشبختانه امسال در حوزه کادرسازی نیروهای انقلابی که جزو مدیریت ما بوده در حوزه تهیه کنندگی ۱۰ تهیه کننده بچه های انقلاب هستند، در حوزه کارگردانی ۹ کارگردان بچه های انقلاب هستند. در حوزه کادرسازی ۱۹ نفر در حوزه سینما به جشنواره آمدند. ۸ کارگردان زن متقاضی حضور در جشنواره بودند. این نشان می دهد رویش های خوب در حوزه بانوان داشتیم.

در این نشست «عاطفه خادمی»، مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  نیز گفت: در حوزه وزارتی برنامه های تدوین شده است که یکی از اصلی ترین  و مهمترین آنها همایشی با مفهوم «خانواده و مادر» است که با همکاری شهرداری تهران در تالار وحدت برگزار می شود؛  همچنین یک قطعه موسیقی به سه زبان (فارسی، انگلیسی و عربی) در مقام مادر رونمایی می شود .

در این نشست «یاسر احمدوند»، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه های این عاونت در زمستان امسال گفت:  در زمستان امسال چند برنامه در معاونت فرهنگی تدارک دیده شده است. نخستین برنامه جلال آل احمد بود که با حضور وزیر برگزار شد.

وی افزود:  جشنواره شعر فجر را پیش رو داریم که به دبیری علیرضا قزوه برگزار خواهد شد و  همکاری خوبی را با آقای مودب داریم. اعضای هیئت علمی انتخاب شدند، فراخوان اعلام شده و ارزیابی ها صورت گرفته و جشنواره تا ۱۸ بهمن برگزار می شود. جشنواره شعر فجر در ۴-۵ استان محفل استانی دارد. امیدوارم جلسه ای در جزیره ابوموسی با حضور شعرا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برنامه کتاب سال با حضور رییس جمهور ۱۸ بهمن در تالار وحدت برگزار می شود. کتاب جهانی سال با دبیری دکتر خرمشاد برگزار می شود. این جایزه بزرگترین جایزه ملی در کشور است که در ۷۰ رشته برگزار می شود و فرایند متقن و دقیقی است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره چاپ و نشر در دی ماه خبر داد و گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره  برگزیدگان رشته های مختلف معرفی می شود.

وی افزود: نشست رییس جمهور با روحانیون و پیروان ادیان الهی را در برنامه ها داریم. امیدواریم در پایان سال در ۴-۵ استان نمایشگاه کتاب استانی را برگزار کنیم منتظر تامین منابع برای برگزاری نمایشگاه باشیم.

پایان پیام/

کد خبر 1741829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha