سیره حضرت فاطمه(س) الگویی کارآمد برای تمامی مردان و زنان عالم است

همتی گفت: بهره‌گیری از سیره و روش زندگانی حضرت زهرا(س) ضروری است همچنین سیره حضرت فاطمه الگویی کارآمد برای تمامی مردان و زنان عالم است.

فرشته همتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، گفت:سیره رفتار فاطمه(س) با فرزندان خود نیز سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است. ایشان به فرزندان احترام می گذاشتند و آنها را با احترام خطاب می کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنها داشتند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود:در حدیث شریف کساء حضرت فاطمه(س) در پاسخ سلام فرزند خود امام حسن(ع) می فرماید: سلام برتو ای نور دیده ام و میوه دلم. و در پاسخ سلام امام حسین(ع) می فرماید: سلام بر تو ای فرزند من و ای نور دیده ام و میوه دلم.

وی خاطر نشان کرد:حضرت زهرا (س) فرزندان خود را همیشه برای یادگیری و تعلیم و تزکیه آماده می کرد؛ به عنوان مثال به فرزندش حسن(ع) می فرمود: «به مسجد برو، آنچه را از پیامبر شنیدی فراگیر و نزد من بیا و برای من بازگو کن».همچنین از نکات بارز حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان سبک عملی تشویق به عبادت برای آنها بود. مسلما وقتی والدین الگوی عملی کودکان برای عبادت پروردگار باشند، در آینده و بزرگ سالی آنها نیز به تعصی از والدین این راه را پیش خواهند برد.

همتی از مهم ترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی(ع) و خطبه فدکیه آن حضرت عنوان کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه اظهار کرد: بمناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) جشن میلاد کوثر به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) که با حضور دختران و مادران کرمانشاهی برگزار می‌شود. همچنین روز دوشنبه هجدهم دی‌ماه ساعت ۹ صبح در تالار شهید بهشتی شهر کرمانشاه اجتماع جمع کثیری از دختران و مادران کرمانشاهی با سخنرانی حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگو و اسوه‌ای هستند که در تاریخ ماندگار شده‌اند، تاکید کرد: ولایتمداری ایشان و دفاع از رهبر و امام زمان خود یکی دیگر از خصوصیات بارز ایشان بود که لازم است در مقطع کنونی سرلوحه کار همه ما قرار گیرد. 

همتی افزود: زندگی، مبارزات، رفتار فردی و اجتماعی، شیوه سلوک وی در خانه و خانواده و در یک کلام، سیره فاطمی (س)، یکی از نمایه های اصلی برای دریافت الگوهای مناسب در سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف تربیتی، اجتماعی، رفتار فردی و بازتاب های مختلف آن است که با بررسی برهه های مختلف زندگی آن حضرت، به دست می آید.

کد خبر 1742290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha